تکنولوژی نوین برای بی خطرسازی زباله

برای مشاوره رایگان خرید دستگاهها تماس بگیرید.
تکنولوژی نوین برای بی خطرسازی زباله
  • ۱۴۰۱/۰۱/۲۱

زباله های عفونی که در مراکز درمانی و بیمارستان ها تولید میشوند، باید به طور صحیحی مدیریت شوند. زباله های مراکز درمانی آلوده هستند و در صورت رها سازی به صورت غیر اصولی میتوانند موجب پدید آمدن بیماری های خطرناک شوند. پروتکل های مختلفی برای بی خطرسازی زباله ها تعبیه شده اند. طبق این پروتکل ها زباله های عفونی در محل تولید، در محفظه های مناسب جمع آوری و جداسازی میشوند.

بخشی از زباله ها توسط دستگاه هایی بی خطرسازی میشوند و سپس میتوان با آنها مانند زباله های معمولی شهری رفتار کرد. با ایمن الکترونیک همراه باشید تا شما را با تکنولوژی نوین برای بی خطرسازی زباله ها آشنا کنیم.

 

امحا زباله بیمارستانی

 

بی خطرسازی زباله چیست؟

لازم است ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که بی خطرسازی زباله ها به چه معناست. در یک محیط پیشرفته شهری انواع زباله ها و پسماند ها تولید میشود. بخشی از این پسماند ها مربوط به منازل و خانه هاست و برخی از پسماند ها مربوط به صنایع. در مراکز درمانی مانند آزمایشگاه ها، بیمارستان ها، اتاق عمل انواع زباله ها تولید میشود؛ این دست از زباله به دلیل آغشته بودن به خون و ...  میتوانند باعث ایجاد بیماری های مختلفی شوند. پس تدابیری خاصی برای زباله های بیمارستانی در نظر گرفته میشود. با انواع زباله بیمارستانی در این مقاله میتوانید به طور کامل آشنا شوید.

به هرگونه اقدام و عملی که موجب از بین رفتن عوامل بیماری زا از زباله های بیمارستانی شود، بی خطرسازی گفته میشود. وقتی زباله ها بی خطرسازی شدند میتواند با شیوه های معمول و عادی آنها را دفع کرد.

در مقاله صفر تا صد بی خطرسازی زباله های بیمارستانی میتوانید به طور کامل در مورد این موضوع کامل بخوانید و فیلم مربوطه را ببینید.

امحا زباله چیست؟

امحا زباله به معنی سوزاندن یا بازیافت زباله ها نیست. امحا زباله به معنی بیخطر سازی زباله های عفونی و بیمارستانی است. امحا به وسیله دستگاه امحا زباله با گرما دادن و یا دادن بخار با حرارت بالا انجام میشود و عوامل بیماری زا را از زباله ها حذف میکند.

امحا زباله های بیمارستانی شیوه های مختلفی دارد و از دستگاه های مختلفی برای آن استفاده میشود:

  • دستگاه اتوکلاو
  • دستگاه هیدروکلاو
  • دستگاه مایکروویو
  • سوزاندن

در ادامه در مورد هر یک از این شیوه ها توضیح میدهیم.

 

زباله عفونی

 

امحا پسماند های بیمارستانی با احتراق

یکی از شیوه های بسیار ساده برای از بین بردن و همزمان امحا پسماند های بیمارستانی سوزاندن آنهاست. اما این شیوه منسوخ شده است و به شدت به محیط زیست آسیب میرساند. سوزاندن پسماند های بیمارستانی اولا موجب آلودگی شدید هوا میشود و همینطور بوی بد و نامطبوعی ایجاد میکند. بخارات حاصل از سوزاندن نیر ممکن است باعث آسیب های ریوی به کارکنان و مردمم عادی شود.

اتوکلاو زباله های بیمارستانی

اتوکلاو یک دستگاه است که بخار آب تولید میکند. با برق کار میکند و دارای محفظه ای است که زباله های عفونی در آن قرار میگیرد. به زباله ها بخار آب با دمای 134 و بالاتر داده میشود. این امر موجب میشود که عوامل بیماری زا حذف شده و باکتری ها و ویروس ها از بین بروند. حجم زباله ها کم میشود و شیرابه ها خشک میشود. اتوکلاو از طریق ایجاد خلا، بالابردن فشار و حرارت زباله ها را امحا میکند.

 

دستگاه امحا زباله بیمارستانی

 

هیدروکلاو چیست

هیدروکلاو زباله ها را داخل مخزنی ریخته و مخزن با بخار آب گرم میشود و بخار آب مستقیما به زباله ها داده نمیشود. دمای این دستگاه تا حدود 121 درجه سانتیگراد بالا میرود. این دستگاه میتواند همزن و خردکن داشته باشد و زباله های بیمارستان همزمان با حرارت دیدن خشک نیز میشوند.

 

شیوه نوین بی خطرسازی زباله

 

امحا زباله با دستگاه مایکروویو

شیوه جدید برای امحا زباله استفاده از فناوری مایکروویو برای امحا و بیخطرسازی زباله ها میباشد. مایکروویو به با دادن ریز موج هایی با فرکانس بالا به زباله های عفونی موجب میشود که مولکول های آب موجود در زباله ها تغییر کرده و شروع به جنبش کند و حرارت از درون ایجاد میشود و تبخیر اتفاق می افتد. همین افزایش حرارت و بخارات حاصل موجب از بین رفتن میکروب ها میشود.

این شیوه مصرف برق کمتر و در عین حال سرعت بالاتری دارد. در این شیوه نیازی به تولید بخار آب نیست و صرفا با تاباندن ریز موج به پسماندها، گرمای لازم برای تبخیر ایجاد میشود.

 

شیوه نوین بی خطرسازی زباله

 

تکنولوژی نوین برای امحا زباله عفونی

امحا زباله های عفونی با مایکروویو یک شیوه جدید و تکنولوژی نوین برای امحا زباله های عفونی است. با استفاده از مایکروویو به راحتی میتوان زباله های بیمارستانی را بی خطرسازی کرد و تمام میکروب ها و عوامل بیماری زای آنها را از بین برد.

در مورد اتوکلاو و هیدروکلاو صحبت کردیم وشیوه کار آنها را بیان کردیم اما شیوه نوین بی خطر سازی استفاده از امواج مایکروویو است. این شیوه بسیار مدرن و بروز میباشد. کارآمدی بالایی نیز دارد. سرعت بالا و مصرف انرژی پایین از ویژگی های این شیوه نوین برای بی خطرسازی زباله است. در شیوه امحا زباله با مایکروویو حجم زباله ها چندان کم نمیشود به همین علت پیشنهاد میشود درکنار این دستگاه، دستگاه خردکن پسماند نیز تعبیه شود.

 

شیوه نوین بی خطرسازی زباله

 

در صفحه دستگاه بی خطرساز پسماند بیمارستانی به طور کامل در مورد دستگاه بی خطرساز زباله که با تکنولوژی مایکروویو کار میکنند صحبت کرده ایم و دستگاه ها را به طور کامل معرفی کرده ایم. پیشنهاد میکنیم حتما این دستگاه ها را بررسی کنید.

شرکت ایمن الکترونیک تولید کننده دستگاه های بی خطرساز پسماند با شیوه نوین مایکروویو است و این دستگاه ها را با علم روز دنیا تولید کرده است.

 

اشتراک گذاری در:

ثبت نظر جدید