صفر تا صد بی خطرسازی زباله های بیمارستانی + فیلم

برای مشاوره رایگان خرید دستگاهها تماس بگیرید.
صفر تا صد بی خطرسازی زباله های بیمارستانی + فیلم
  • ۱۴۰۰/۱۲/۲۵

زباله هایی که در بیمارستان ها تولید میشوند نیاز به دفع کاملا اصولی دارند. این پسماند ها هم آلوده هستند و هم حاوی مواد و وسایلی هستند که میتوانند به انسان ها آسیب برسانند.مدیریت زباله های بیمارستانی امری ضروری است. دفع این زباله ها پروتکل های تعیین شده ای دارد. برای امحا زباله های بیمارستانی دستگاه های خاصی ساخته و تعبیه شده است. این دستگاه ها ترجیحا در مراکز تولید زباله تعبیه میشوند تا هزینه حمل و نقل کاهش پیدا کند. بی خطرسازی زباله های بیمارستانی شیوه های خاص و همچنین دستگاه های خاصی را میطلبد که شرکت ایمن الکترونیک باختران تولید کننده این دستگاه ها میباشد. شما میتوانید از صفحه دستگاه بی خطرساز پسماندهای عفونی  و دستگاه امحا زباله این دستگاه ها و ویژگی های هر یک را مشاهده و اقدام به خرید نمایید.

با ما همراه باشید تا شیوه های بی خطر سازی زباله ها را معرفی کرده و همچنین در مورد ویژگی های دستگاه ها بیشتر صحبت کنیم.

 

زباله های بیمارستانی

 

زباله های بیمارستانی به چه زباله هایی گفته میشود؟

اولین سوال این است که به چه زباله ای زباله بیمارستانی گفته میشود؟! به تمامی زباله ها و پسماند هایی که از بقایا و یا ترشحات انسانی یا حیوانی تولید شوند؛ اصطلاحا زباله بیمارستانی میگوییم. این پسماند ها نه تنها در بیمارستان ها بلکه در درمانگاه ها، مراکز تزیقاتی، آزمایشگاه ها، رادیولوژی ها، مراکز ام آر آی و همچنین مراکز درمان حیوانات هم تولید میشوند و انواع مختلفی دارند. برخی از این زباله ها آلوده به انواع بیماری ها بوده و با تماس افراد سالم با آنها، موجب انتقال بیماری میشود. در مقاله انواع زباله ها بیمارستانی و روش های دفع آنها مفصل تر در مورد زباله های بیمارستانی توضیح داده ایم.

انواع زباله های بیمارستانی

زباله های بیمارستانی انواع مختلفی دارند و شیوه امحا هرکدام متفاوت است:

زباله های بخش اداری و کارکنان: این بخش از زباله ها توسط بخش اداری بیمارستان و همچنین کادر بیمارستان تولید میشود. میتواند شامل کاغذ ها، باقی مانده خوراکی های مصرف شده، بسته بندی لوازم درمانی و ....  باشد.

زباله های عفونی: این زباله ها خود به دو بخش تقسیم میشوند و هر دو نوع عم خطرناک میباشند. زباله های عفونی شامل زباله های عفونی بدون اجسام تیز و برنده هستند و دسته دیگر زباله های عفونی با اجسام برنده هستند. نحوه مدیریت و امحاء هر کدام متفاوت است. وقتی از بی خطرسازی زباله های بیمارستانی صحبت میکنیم منظور ما این دسته از زباله هاست. که با شیوه ها و روش های خاصی بی خطرسازی شده و عوامل عفونت زا در آنها از بین میرود و سپس به زباله های بی خطر تبدیل میشوند که میتوان آنها را با دستگاه های خردکن، خرد کرد و سپس سوزاند.

زباله های عفونی: این دسته شامل باند، پنبه، قسمت های پلاستیکی و نرم سرم، سوند و یا آنژیوکت میباشد که با خون یا ترشحات بیماران تماس داشته است. این دسته از زباله های عفونی از زمان تولید باید توسط پرستاران و پزشکان در سطل های جداگانه و مشخص ریخته شوند. زباله های عفونی این بخش باید با دستگاه های ویژه بی خطرسازی شوند.

 

زباله های بیمارستانی

 

زباله های عفونی شامل وسایل تیز و برنده: این دسته شامل سرنگ و سوزن ها، آنژیوکت ها، تیغ ها و سایر وسایلی هستند که علاوه بر تماس با خون و عفونت بیماران، میتوانند در هنگام حمل موجب آسیب و انتقال آلودگی به کادر نیز شوند. پس هم جداسازی این وسایل از زمان تولید و هم نگهداری و حمل آنها باید با پروتکل های خاصی باشد.

طبق پروتکل ها، این دسته از زباله ها باید در جعبه های زرد رنگ جمع آوری شوند سپس بی خطرسازی شده و با دستگاه های خردکن، حجم آنها کمتر شود و هم قسمت های تیز و برنده از بین بروند.

پسماند های شیمایی و رادیواکتیو هم از جمله پسماند های مراکز بیمارستانی و آزمایشگاهی هستند.

دستگاه بی خطرسازی زباله های بیمارستانی

دستگاه های بی خطرسازی زباله های بیمارستانی ابتدا با تابش امواج ماکروویو یا پلاسما یا دادن گرما عوامل بیماری زا را غیر فعال میکنند. سپس با دستگاه های خردکن هم حجم زباله ها کم میشود و هم زباله های برنده، تیزی خود را از دست میدهند و حمل آنها به مراکز احتراق (سوزاندن) راحت تر میشود.

دستگاه های بی خطر سازی پسماندهای بیمارستانی تولیدی شرکت ایمن الکترونیک، این دستگاه ها هستند:

دستگاه خرد کن پسماند عفونی

این دستگاه نقش مهمی در کاهش حجم و همچنین فرایند بی خطرسازی زباله های عفونی برنده دارد. دستگاه خردکن پسماند های عفونی میتواند با خرد کردن زباله های عفونی حمل و نقل این دسته از زباله ها را ساده تر کند.سایز این دستگاه 180 سانتی متر در 180 سانت است و مناسب مراکز بهداشتی متوسط و بزرگ میباشد.

دستگاه خردکن پسماند

 

 

دستگاه بی خطرساز پسماند های عفونی مدل Bl-1000

دستگاهی دو کابینه با دو کابینه کاملا مجزا است. این دستگاه ابعاد بزرگی دارد، پرتابل است و مناسب مراکز بزرگ میباشد. حجم زباله ای که خشک میکند 75 کیلو گرم و با استفاده از امواج ماکروویو عوامل بیماری زا را از پسماند ها حذف میکند.

بی خطرساز پسماند

دستگاه بی خطرساز پسماند های عفونی مدل Bl-500

دستگاه بی خطرساز پسماند کابینتی، دوار است و با امواج ماکروویو میتواند فرایند بی خطرسازی را انجام دهد. این دستگاه نسبتا بزرگ است و ظرفیتی 40 کیلوگرمی دارد.

بی خطرساز پسماند

دستگاه بی خطرساز پسماند های عفونی مدل Bl-300

از دستگاه هایی است که برای مراکزی متوسط و کوچک مناسب است. این دستگاه ظرفیتی متوسط دارد و مناسب مطب های دندان پزشکی، درمانگاه ها و مراکز تزریقات است.

بی خطرساز پسماند عفونی

دستگاه بی خطرساز پسماند عفونی PSD 1500

دستگاه PSD 1500 متفاوت از دستگاه های بالاست. این دستگاه بی خطرساز زباله های بیمارستانی همزمان هم زباله ها را خرد میکند و هم با تابش پلاسما آنها را بی خطر میکند. خرد کن داخلی قابلیت چپ گرد و راست گرد دارد و به طور کامل زباله ها را خرد میکند. با برق سه فاز کار کرده و مخزنی از جنس آهن دارد که فرایند امحا را کاملا بی خطر میکند و برای اپراتور اصلا خطرناک نیست. فرایند بی خطرسازی را کاملا کم هزینه و بصرفه میکند.

دستگاه بی خطر ساز و خردکن

دستگاه بی خطرسازی زباله های بیمارستانی ماکروویی

امواج ماکروویوی در زمان کم و با سرعت بالا، بدون حریق و گرما پسماند ها را بی خطر میکند. بدلیل اینکه این دستگاه ها از سیستم گرمادهی استفاده نمیکنند؛ خطر انفجار وجود ندارد و همچنین تولید گازها و بخارات سمی به حداقل میرسد. از طرفی فقط به برق نیاز دارد و نیاز به گاز یا گازوئیل نیست که از مزایای دستگاه های بی خطرساز تولیدی شرکت ایمن الکترونیک محسوب میشوند.

خرید دستگاه بی خطرسازی زباله های بیمارستانی

برای خرید هر یک از این دستگاه ها و سفارش دستگاه در سایز و اندازه مورد نظر بهتر است با شماره های شرکت تماس بگیرید. مشاوران شرکت شما را برای خرید این دستگاه به طور کامل راهنمایی خواهند کرد. برای ارتباط با ما با شماره های 33386808 و 33386809 با پیش شماره 044 تماس حاصل فرمایید.

 

 

اشتراک گذاری در:

ثبت نظر جدید