تولید چیپس میوه صنعتی

برای مشاوره رایگان خرید دستگاهها تماس بگیرید.
تولید چیپس میوه صنعتی
  • ۱۴۰۰/۱۱/۳۰

چیپس میوه یا همان میوه خشک شده، یکی از سالمترین و خوشمزه ترین تنقلات موجود است. چیپس میوه از گذشته مورد استفاده مردم بوده است. از گذشته مردم برای اینکه بتوانند از میوه در فصولی که میوه کمتر است استفاده کنند، میوه ها را خشک میکردند تا با گرفته شدن آب آنها، فاسد نشوند و مدت زمان بیشتری قابل استفاده باشند.تولید چیپس به صورت صنعتی و عمده، همچنین راه اندازی خط تولیدی این محصول میتواند منجر به اشتغال زایی شود و شما را به در آمد برساند. با ما همراه باشید تا در مورد تولید این محصولات با شما صحبت کنیم.

چیپس میوه

چیپس میوه چیست؟

چیپس میوه به میوه خشک گفته میشود. چیپس میوه از تقسیم کردن به قطعات کوچک سپس خشک کردن آن در آفتاب و یا در دستگاه های صنعتی بدست می آید. میوه خشک یکی از تنقلات سالمی است که هر فردی میتواند در برنامه غذایی خود از آن استفاده کند. خشک کردن میوه ها باعث میشود که بافت باقی مانده از میوه عطر و طعم بیشتری داشته باشد، ویتامین ها و املاح موجود در میوه حفظ شود و عین حال بدون نیاز به مواد نگهدارنده و افزودنی، ماه ها بتوان از آن استفاده کرد.

فواید چیپس میوه خشک

چیپس میوه خشک، میتواند جایگزین خوبی برای چیپس های سرخ شده و یا شکلات های پر از قند شکر باشد. این چیپس ها شاید به اندازه میوه تازه حاوی ویتامین و املاح نباشند اما باز هم مقداری ویتامین دارند و مصرف آنها مخصوصا برای کودکان توصیه میشود. این خوراکی های سالم بدون رنگ و مواد نگهدارنده هستند پس هیچ ماده ناسالمی در آن وجود ندارد. برای ورزشکاران، استفاده در وعده صبحانه به عنوان اوت میل و ساخت پروتئین بار هم از این میوه خشک ها استفاده میشود.

چیپس میوه

شیوه های تولید چیپس میوه

چیپس میوه را میتوان با استفاده از نور خورشید و یا دستگاه تولید کرد.

تولید چیپس میوه با نور خورشید:

در گذشته این شیوه بسیار مرسوم بوده که در فصل فراوانی میوه، مقداری از میوه ها را شسته، خورد کرده و در فضای باز زیر نور خوشید پهن میکرد. در طی چند روز این میوه ها خشک شده و قابلیت نگه داری برای مدت زمان طولانی تر را پیدا میکردند.

تولید چیپس میوه با دستگاه خشک کن:

این شیوه جدیدی است برای تولید بیشتر میوهجات خشک. در این دستگاه ها دما بالا رفته و با تهویه مناسب میوه ها به سرعت خشک میشوند. دستگاه های میوه خشک کن با برق یا گاز کار میکنند. همچنین برخی از دستگاه های خشک کن خانگی و کوچک هستند، برخی دیگر در ابعاد بسیار بزرگ ساخته شده اند و برای کارهای صنعتی مناسب ترند.

تفاوت های خشک کردن به شیوه سنتی با شیوه های صنعتی

خشک کردن با شیوه سنتی یعنی زیر نور آفتاب زمان بسیار زیادی لازم دارد. در این شیوه روزها باید نور مستقیم خورشید به محصولات بتابد تا به طور کامل خشک شوند. فضای زیادی هم برای خشک کردن محصولات در این شرایط نیاز بود. عملا این شیوه برای تولید محصول در تناژ کم کاربرد دارد و تنها مزیت آن بدون هزینه بودن خشک کردن با نور خورشید است.

خشک کردن با دستگاه ها مدت زمان تولید میوه خشک را بسیار پایین می آورد. در مدت زمان کمی محصول بسیار زیادی تولید میشود. این محصولات یک دست و به طور کامل خشک میشوند. دستگاه های خشک کن تولیدی شرکت ایمن الکترونیک منبع حرارت ندارند. بلکه موج ماکرو تولید میکنند که این امواج با خواص خاصی که دارند موجب تبخیر آب مواد میشوند. این دستگاه ها با برق کار میکنند و در مدت زمان کمی مقدار بسیار زیاد چیپس میوه تولید میکنند.

چیپس میوه

راه اندازی خط تولید چیپس میوه صنعتی

برای راه اندازی خط تولید میوه خشک علاوه بر دستگاه های خشک کن به دستگاه های دیگری هم نیاز است. همچنین محیط کارگاهی هم باید گذاشتن دستگاه ها در نظر گرفته شود. برای راه اندازی خط تولید دستگاه شستشو،دستگاه هسته گیر، دستگاه اسلایسر، دستگاه خشک کن و دستگاه بسته بندی لازم است. محصول خروجی باید کاملا بهداشتی باشد. دستگاه های خشک کن در بیشتر مواقع نیاز به برق سه فاز دارند پس باید کارگاه در جایی دایر شود که به برق صنعتی دسترسی داشت.

هزینه راه اندازی خط تولید چیپس میوه

برای راه اندازی یک کارگاه کوچک تولید چیپس میوه مهمترین دستگاه که باید برای خرید آن هزینه کرد دستگاه خشک کن میوه است. شرکت ایمن الکترونیک باختران تولید کننده دستگاه های خشک کن است، که همواره خرید مستقیم از تولید کننده باعث کمتر شدن هزینه پرداختی میشود. میتوانید از طریق صفحه دستگاه خشک کن میوه، انواع دستگاه های خشک کن را بررسی کنید و خرید خود را انجام دهید.

اشتراک گذاری در:

ثبت نظر جدید