همه چیز درباره دستگاه میوه خشک کن

برای مشاوره رایگان خرید دستگاهها تماس بگیرید.
همه چیز درباره دستگاه میوه خشک کن
  • ۱۴۰۱/۰۴/۰۵

امروزه تغذیه جایگاه خوبی بین مردم پیدا کرده. از این میان اگر می خواهید تغذیه ی سالمی داشته باشید، علاوه بر سه وعده ی اصلی از اهمیت میان وعده ها غافل نشوید. میان وعده به خصوص برای کودکان در حال رشد و همچنین ورزشکاران اهمیت ویژه ای دارد.

میوه خشک یا چیپس میوه یکی از تنقلات و خوراکی های سالم بشمار می رود که از گذشته به طور سنتی تولید شده است و محبوبیت زیادی داشته و امروزه نیز با وجود انواع دستگاه میوه خشک کن، چیپس های میوه متنوعی در بازار وجود دارد.این مسوه ها توسط دستگاه های خشک کن تولید میشوند. در ادامه با همه مطالب مربوط به دستگاه های خشک کن آشنا میشویم.

 

 

میوه خشک

 

میوه خشک کن چیست؟

 

این دستگاه، میوه و سبزیجات را در کوتاه ترین زمان خشک می کند. بدون آن که به رنگ، عطر و طعم آن ها خدشه ای وارد شود. دستگاه میوه خشک کن برقی از اجزای مختلفی تشکیل شده است. این دستگاه دارای چندین سبد است و با یک درپوش بسته می شود.

طرز کار این دستگاه به این صورت است که المنت های تعبیه شده در آن توسط نیروی برق داغ می شوند و سپس این گرما توسط فن به تمام قسمت های دستگاه منتقل می شود. به این صورت تمام بخش های آن از حرارت یکنواختی برخوردار خواهند شد. این گرما کمک می کند تا آب موجود در میوه ها تبخیر شود ولی خود میوه ها پخته نخواهند شد. در واقع المنت موجود در دستگاه موجب می شود میوه ها به آرامی خشک شوند. همین امر باعث می شود که احتمال رشد قارچ و وجود انواع میکروب ها و یا کپک ها در میوه به صفر برسد.

میوه ها همانند زمانی که تَر بودند ارزش غذایی خود را حفظ کرده و خشک شدن سریع، آن ها را از میکروب های اطراف دور نگه می دارد. بنابراین واقعاً ارزشش را دارد که بخواهید روی سلامتی تان سرمایه گذاری کنید و این دستگاه را خریداری نمایید. چرا که با صرفه جویی که در وقت می کند شما در کوتاه ترین زمان، هزینه آن را فراموش می کنید.

طرز تهیه میوه خشک با دستگاه میوه خشک کن خانگی و یا صنعتی بسیار آسان است. بسیاری از میوه ها در حالت خشک شده دارای طعم بسیاری بهتری می باشند. این روش برای میوه هایی که در برخی از فصول سال پیدا نمی شوند و یا نوع گلخانه ای آنها باب میل بسیاری از افراد نمی باشد بسیار کاربرد دارد. در این صورت در هر زمان که بخواهید میوه مورد علاقه خود را می توانید میل نمایید. انتخاب بهترین دستگاه خشک کن میوه به نیاز شما و انتظارات شما از آن دستگاه بستگی دارد. ابعاد کوچک، بزرگ، حجم، قیمت، سوخت مصرفی و… می تواند در انتخاب شما تاثیرگذار باشد.

امروزه با توجه شرایط اقتصادی و  گسترش کسب و کار های خانگی بسیاری از افراد بدنبال ایجاد یک کسب و کار پررونق و سود آور در خانه و یا کارگاه ها میباشد. در این میان استفاده از دستگاه ها میوه خشک کن بسیار افزایش یافته و افراد در خانه اقدام به خشک کردن میوه ، سبزی ، صیفی جات ،گیاهان دارویی ، قارچ ، چای و…. میکنند.

خشک نمودن میوه و سبزیجات نه تنها در هزینه های شما صرفه جویی می کند، بلکه به عنوان میان وعده مقوی و سالم برای افراد خانواده خصوصاً کودکان به شمار می آید که تهیه آن بسیار راحت است. ویتامین ها و مواد معدنی میوه های خشک شده به طور کامل حفظ می‌شود و در صورت نگهداری و بسته‌ بندی مناسب، ماندگاری بالایی دارند.

اگر میخواهید با خشک کردن میوه ها ، سبزی و… به فروش و سود مناسبی برسید باید از دستگاه های خشک کن با ظرفیت مناسب و اجزای داخل دستگاه دارای سینی های مناسب المنت های حرارتی و سیستم تهویه استفاده کنید.

علاوه بر صرفه اقتصادی دستگاه خشک کن میوه میتوان به این مورد اشاره کرد که با خشک کردن انواع میوه ، سبزی و… میتوان از فاسد شدن آنها جلوگیری نمود و باعث حفظ مواد معدنی و ویتامین ها شد.

 

 

دستگاه میوه خشک کن

 

میوه خشک کن و کسب درآمد از آن

 

برای شروع و آغاز کسب درامد با میوه خشک کن ابتدا باید به چند نکته بسیار مهم و حیاتی توجه کرد .

 

نوع دستگاه

 

برای شروع میوه خشک کنی بایستی با توجه به مکان مورد نظر و دسترسی به سوخت برق و یا گاز ،دستگاه خشک کن میوه گازی و یا برقی را انتخاب کنیم .

 

نوع محصول مورد نظر جهت خشک کردن

 

در یک کسب و کار میوه خشک کن ابتدا باید محصولاتی که قصد خشک کردن را داریم انتخاب کرد که جهت انتخاب محصول میباست به بازار فروش محصول ، نحوه خشک کردن ، قیمت و کیفیت آن توجه کرد .

 

تولیدی میوه خشک

 

جهت راه اندازی تولیدی میوه خشک خانگی و یا صنعتی ابتدا باید تجهیزات مورد نیاز کارگاه تولیدی میوه خشک را انتخاب و تهیه نمود پس از تهیه دستگاه و تجهیزات میوه خشک کنی نوبت به تولید میوه خشک میرسد.

برای تولید میوه خشک ابتدا باید دستگاه و میوه مورد نظر خود را تهیه کنید .

 

انواع دستگاه های خشک کن میوه

 

دستگاه خشک کن خانگی

 

مناسب کسب و کار خانگی و خشک کردن میوه در حجم کم و متوسط است. این مدل دستگاه خشک کن برای راه اندازی یک کسب و کار خانگی انتخاب خوبی است.

 

میوه خشک

 

 

دستگاه خشک کن نیمه صنعتی

 

دستگاه به دو صورت صنعتی و خانگی کار می‌کند. این مدل دستگاه برای افرادی که تمایل به راه­اندازی خط تولید چیپس میوه با سرمایه اندک دارند؛ مناسب است.

 

دستگاه خشک کن صنعتی

 

این دستگاه بهترین نوع دستگاه خشک کن می‌باشد؛ زیرا تمامی مراحل خشک کردن میوه بصورت اتوماتیک انجام می‌شود.

این دستگاه‌ها در دو نوع خانگی و صنعتی ساخته می‌شوند. دستگاه میوه خشک کن صنعتی که در کارگاه‌های غذایی یافت می‌شوند در 3 نوع سوخت برقی، گازی و گازوئیلی موجود هستند. این دستگاه ها بیشتر برای خشک کردن میوه و سبزیجات در ابعاد بزرگ و بالای ۱۵ کیلو کاربرد دارند.

دستگاه خانگی در ابعاد کوچکتر ساخته می‌شوند و برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دستگاه های میوه خشک کن را میتوانید به مدل های مختلفی تقسیم که در زیر به آنها اشاره شده است.

 

  • دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات خانگی
  • دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات صنعتی
  • دستگاه خشک کن میوه تک کابین و دوکابین
  • دستگاه خشک کن میوه ریلی
  • دستگاه خشک کن میوه تونلی
  • دستگاه خشک کن میوه مادون قرمز

 

دستگاه خشک کن بدنه استیل

دستگاهای با جنس استیل و ضد زنگ مناسب برای افرادی که در محیط خود رطوبت بالایی دارند و یا از دستگاه رطوبت ساز استفاده میکنند میتوانند از این نوع دستگاه استفاده کنند. این گونه از دستگاه ها به دلیل برخورداری از جنس استیل در مقابل رطوبت به هیچ عنوان دچار زنگ زدگی نشده و باعث میشود تا طول عمر بسیار بالایی داشته باشند. در نظر داشته باشید که با توجه به بالا بودن قیمت استیل این گونه از دستگاه ها قیمت نسبتا بالایی دارند و این مورد کاملا طبیعی میباشد.

 

دستگاه خشک کن بدنه گالوانیزه

 

دستگاه دیگری از جنس گالوانیزه که در رنگ ها مختلفی ارائه میگردد. جنس بدنه دستگاه به صورت دوجداره گالوانیزه بوده و رنگ بدنه الکترواستاتیک میباشد در نظر داشته باشید که رنگ مورد استفاده در بدنه ها به صورت کوره ای بوده و دچار پوسیدگی و … نمیشود.

این گونه از دستگاه ها مناسب برای محیط های معمولی و افرادی که تمایلی به استفاده از دستگاهایی از جنس استیل ندارند بهترین گزینه بوده و میتواند بهترین انتخاب شما باشد.

 

دستگاه میوه خشک کن

 

 

دستگاه خشک کن بدنه آهنی

 

یکی دیگر بدنه هایی که امروزه کمتر از آن برای تولید دستگاه میوه خشک کن استفاده میشود آهن میباشد. در نظر داشته باشید رطوبت و دما در دستگاه های میوه خشک کن عامل اصلی برای زنگ زدگی و پوسیدگی بوده و این مورد باعث آسیب رساندن به دستگاه و کارایی آن میباشد. به همین دلیل ایمن الکترونیک برای جلوگیری از این مشکل محصولات استیل و گالوانیزه را هموراه تولید و روانه بازار میکند.

 

خشک کردن میوه توسط مادون قرمز

 

خشک کردن با مادون قرمز یا اختصارا (آی آر) یک روش با تابیدن اشعه مادون قرمز بر سطح میوه می‌باشد. که در تسریع زمان کیفیت به دست آمده نیز می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

مشخصه هر خشک کن بنا به نوع کارایی آن یک هدف را دنبال می‌کند. در مادون قرمز نیز تبخیر آب میوه و سبزی انجام می‌شود. ولی با این تفاوت که نسبت به سیرکوله هوای گرم که این منبع از لامپ‌هایی که تولید نور قرمز رنگی دارند ایجاد می‌شود.

نور موجود در بافت اصلی میوه برش خورده تابیده می‌شود. با قدرت تابش بالا و ایجاد حرارتی قابل کنترل و زیاد آب را تبخیر می‌نماید. در این قسمت نیز ما نیاز به فن سانتریفیوژ برای چرخش و تخلیه رطوبت حاصل از خشک شدن میوه را داریم.

در خشک کردن توسط مادون قرمز این مزیت توانسته یک سر و گردن از نمونه حرارتی بالاتر باشد. یکنواختی کامل در تمام سطوح محصول، گرم نکردن هوای اطراف و محیط و فقط حرارت در بافت میوه ایجاد خواهد شد.

انتقال بالای حرارت نیز یکی از محاسن می‌باشد.

انجام فرایند خشک کردن میوه با مادون قرمز  توسط یک حرارت دهنده کوارتز انجام می‌شود. و میزان تقریبی که در نظر گرفته شده است، تبدیل الکتریکی 78% برای تسریع خشک کردن می‌باشد.

ساختار کلی در این نوع ماشین از جنس آلومینیوم است. که برای یک محفظه ایجادشده تابش مستقیم مادون قرمز توسط لامپ صورت می‌گیرد.

توان مصرفی این نوع لامپ بنا به حجم تولید متغیر است. و معمولا تا 3000 وات می‌رسد. ظرفیت قابل ملاحظه در مدل خشک کن‌های با این مشخصات به نسبت هوای گرم می‌توان گفت که دوبرابر می‌باشد.

 

دستگاه میوه خشک کن به روش انجماد

 

در خشک کن‌های تحت خلا کیفیت مناسب‌تری به نسبت تمامی روش‌های معمول به‌دست می‌آید. چرا که برای خشک کردن خلا شوک حرارتی به میوه وارد نخواهد شد.

به اصطلاح استرس حرارتی را از میوه خواهیم گرفت و باعث از بین رفتن بافت‌های میوه نخواهد شد. عطر، طعم و ظاهر  محصول به بهترین شکل ممکن حفظ خواهد شد.

 

خشک کن میوه و سبزی با مایکروویو

 

مایکروویو در صنایع غذایی نیز استفاده و کاربرد بسزایی دارد، جریان ماکروویو وقتی بر اجسام مانند آهن، مس، و انواع دیگر فلزات برخورد کنند بر خواهند گشت، و از اجسام پلاستیکی رد خواهند شد. ولی در مواد غذایی باقی خواهند ماند و همین سکون در مواد غذایی باعث می‌شود تا فعالیت در مواد غذایی بر اساس قطب مثبت و منفی صورت گیرد  یعنی جذب و دفع.

و همین امر باعث می‌شود فعل و انفعالاتی در درون ماده صورت گیرد. و تولید حرارت در درون ماده کند. از این رو در میوه‌ها نیز این اتفاق خواهد افتاد. روند خشک شدن میوه و سبزی سریع می‌شود.

نکته مهمی که در این باره وجود دارد. که اگر بیش از حد این حرکت انجام شود بافت میوه باعث آسیب به مواد غذایی و عکس عمل کردن مواد ارزشمند و ویتامین‌ها خواهد شد.

از این رو با شناخت سطحی که از اکثر دستگاه‌های موجود برای میوه خشک کردن در دسترس ترین مورد برای عموم همان هوای گرم می‌باشد.

 

دستگاه میوه خشک کن

 

 

توزیع و گردش گرما

 

از لحاظ فنی خشک‌کردن مواد غذایی فرآیند پیچیده‌ای نیست. فقط کافی است خوراکی مورد نظر خود را به ‌مدت لازم در معرض مداوم دمای مناسب قرار دهید. تنها چالش این فرایند توزیع یکنواخت گرما می باشد که باید گرما به‌طور یکسان در همه نقاط دستگاه توزیع شود تا بتوان به نتیجه مطلوبی دست یافت. مثلا اگر خشک‌کن‌تان قادر به توزیع یکنواخت گرما باشد، دیگر لازم نیست که سینی‌ها را چند بار در طول فرایند خشک‌کردن میوه جابه‌جا کنید.

 

یا مثلا خشک‌کن‌هایی که مجهز به تایمر می باشند را نیازی نیست مدام چک کنید، بلکه می‌توانید دستگاه را پس از انجام تنظیمات به‌حال خودش رها کنید و بگذارید تا کارش را تمام کند. نکته دیگری که کار با خشک‌کن‌ها را آسان تر می‌کند، و امکان شستشوی قطعات در ماشین ظرف‌شویی است. هرچه قطعات شستنی خشک‌کن بیشتر باشند، طبیعتاً وقت زیادتری را باید پس از پایان کار برای تمیز کردن دستگاه صرف کنید. پس باید به تعداد قطعات کثیف‌شدنی هم بی‌توجه نباشید.

 

دستگاه میوه خشک کن

 

 

دسته بندی میوه خشک‌ کن‌ ها بر اساس جریان هوا

 

دستگاه‌های خشک‌کن مواد غذایی به دو دسته کلی جریان عمودی و جریان افقی تقسیم می‌شوند:

 

جریان عمودی

منبع تولید گرما در خشک‌کن‌های نوع جریان عمودی معمولا در کف دستگاه قرار دارد. این قبیل خشک‌کن‌های مواد غذایی اغلب گِردند و طبقات‌شان روی‌هم چیده می‌شوند. درِ دستگاه هم معمولا از بالا باز می‌شود. به این معنی که برای بیرون‌آوردن سینی پایینی مجبورید همه سینی‌های بالاتر را بردارید.

 

این نوع دستگاه‌های خشک‌کن قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری دارند و جمع‌وجور و کم‌جاگیرند. اما در توزیع یک‌نواخت گرما به‌پای انواع جریان افقی نمی‌رسند. البته برای خشک‌کردن اکثر میوه و سبزیجات جواب می‌دهند. منتها برای مثلا گوشت کمی پرزحمت‌اند، چون تا سینی‌ها را چند بار در طول فرایند خشک‌کردن جابه‌جا نکنید نتیجه رضایت‌بخشی نمی‌گیرید.

 

جریان افقی

 

منبع تولید گرما در خشک‌کن‌های نوع جریان افقی درست مثل فرهای فن‌دار در عقب دستگاه قرار دارد. این قبیل خشک‌کن‌های مواد غذایی اغلب‌شان طبقات کشویی دارند و درشان از پهلو باز می‌شود. پس سینی هر طبقه را می‌توانید بدون نیاز به جابه‌جایی سایر سینی‌ها بیرون بیاورید. این نوع دستگاه‌های خشک‌کن از انواع جریان عمودی گران‌ترند. اما توزیع گرمای یکنواخت‌تری دارند و برای خشک‌کردن گوشت از کارایی بهتری برخوردارند.

 

این نوع خشک‌کن‌ها در اندازه‌های متنوعی از اندازه‌های کوچک رومیزی گرفته تا اندازه بزرگ‌تر صنعتی تولید می‌شوند. برای خشک‌کردن فراورده‌های مایع و نیمه‌مایع هم کاملا مناسب‌اند. فقط اینکه به‌نسبت انواع جریان عمودی جاگیرترند و پیشاپیش باید برای جادادن‌شان در کابینت فکری بکنید.

 

 

دستگاه میوه خشک کن

 

دستگاه میوه خشک کن دوار

 

دستگاه خشک کن میوه دوار، یکی از بهترین خشک کن ها برای خشک کردن انواع مواد به خصوص مواد غذایی و میوه و سبزیجات می باشد. این دستگاه بر اساس کوره های دوار طراحی شده است و از لوله های فلزی با قطری برابر 60 الی 300 سانتی متر در طول 6 تا 24 متر تشکیل شده است که روی غلطک قرار می گیرد و با شیب آرام در محور افقی دوران می کند. خشک کن های دوار به دو نوع تقسیم بندی می شوند.

 

خشک کن مستقیم

 

در این نوع خشک کن، به صورت مستقیم حرارت بین مواد جامد جریان پیدا می کند و باعث زیاد یا کم شدن دمای جامدات می گردد.

 

خشک کن غیر مستقیم

 

این روش، گرمای ملایم جدا شده از تماس مواد جامد با دیوار، با لوله فلزی می باشد.

 

مصرف سوخت دستگاه میوه خشک کن

 

تمامی مدل ها در دو مدل گازی و برقی تولید و روانه بازار میشود. در نظر داشته باشید که این مورد باعث میشود تا شما خریدار محترم بر اساس نیاز و سوخت خود اقدام به خرید محصول مناسب نموده و به بهترین شکل اقدام به شروع یک کسب و کار جدید نماید.

 

دستگاه میوه خشک کن

 

کیفیت میوه خشک کن برقی بهتر است یا گازی؟

 

کیفیت میوه خشک شده هر دونوع خشک کن یکسان است و فقط زمان خشک کردن میوه در حالت برقی کمی بیشتر از گازی میباشد.

 

نکات مهم در انتخاب بهترین دستگاه خشک کن

 

ظرفیت دستگاه میوه خشک کن

 

مهمترین نکته در انتخاب دستگاه خشک کن میوه و سبزی ظرفیت دستگاه می باشد.

شما با توجه به حجم کار و فضایی که مد نظر دارید می‌توانید ظرفیت دستگاه را انتخاب کنید. به عنوان مثال کسانی که در منزل برای مصرف خانگی میوه خشک می‌کنند، مطمئنا دستگاه های کوچک با ظرفیت پایین بسیار مناسب کار این افراد می‌باشد و یا کسانی که برای کسب درآمد به دنبال راه اندازی کارگاه میوه خشک هستند مطمئنا مدل های صنعتی و استفاده از دستگاه های با ظرفیت بالا برای این افراد مقرون به صرفه است.

پس میزان حجم تولیدی، فضا و سرمایه شما تعیین کننده نوع و ظرفیت دستگاه میوه خشک کن شماست.

 

نوع سوخت برقی یا گازی 

 

دومین نکته در انتخاب دستگاه میوه خشک کن نوع سوختی مصرفی آن است.

نکته قابل توجه این است که کیفیت میوه خشک شده در مدل های برقی و گازی تفاوت چندانی ندارد و عموما تصور بر این است که دستگاه برقی میوه خشک باکیفیت تری تولید می‌کند، ولی عملا این‌طور نیست و کیفیت میوه خشک شده با هر دو سوخت یکسان می باشد.

مدل های برقی در ظرفیت های کوچک موجود هستند. چرا؟  چون در مدل های با ظرفیت بالا تامین انرژی برق مورد نیاز برای گرم کردن کوره بسیار زیاد است و اصلا مقرون به صرفه نیست.

پس اگر قصد خرید دستگاه خشک کن میوه با ظرفیت کم را دارید انتخاب بین مدل برقی و گازی بستگی به شما دارد ولی در مدلهای با ظرفیت بالا و صنعتی حتما از دستگاه های با سوخت گاز استفاده کنید.

 

جنس بدنه 

 

نکته بعدی نوع جنس بدنه دستگاه خشک کن میوه و سبزی می‌باشد.

سعی کنید دستگاهی انتخاب کنید که نوع جنس بدنه آن استیل و یا گالوانیزه رنگ کوره ای باشد تا هم در مقابل دما و هم در مقابل رطوبت مقاوم باشد.

همچنین دستگاه هایی با عایق کاری مناسب باعث کاهش مصرف سوخت شما می‌شود پس به این نکته نیز توجه کنید.

 

جنس سینی

 

علاوه بر جنس بدنه دستگاه جنس سینی ها دستگاه نیز باید مورد توجه قرار بگیرند.

جنس سینی دستگاه های میوه خشک کن عموما گالوانیزه با رنگ الکترواستاتیک هستند. توصیه ما استفاده از رول های توری پلاستیک نسوز بر روی سینی های دستگاه می‌باشد تا هم تمیز کردن برای شما راحت باشد و هم اینکه میوه به سینی دستگاه شما نچسبد.

همچنین اگر می‌خواهید لواشک خشک کنید حتما از سینی های یکدست با جنس استیل استفاده کنید که در برخی از مدلهای خشک کن ها این سینی ها به صورت رایگان همراه دستگاه ارائه می‌شود.

 

خدمات پس از فروش

 

نکته بعدی خدمات پس از فروش دستگاه های میوه خشک کن است.

حتما سعی کنید دستگاهی با برند معتبر و خدمات پس از فروش معتبر خرید کنید که احیانا در صورت بروز هر گونه مشکل امکان رفع آن توسط تولید کننده باشد.

بهترین مارک دستگاه های خشک کن در ایران شرکت ایمن الکترونیک میباشد که میتوانید برای خرید به سایت این شرکت سر بزنید.

مطمئنا کمی هزینه جزیی برای تهیه دستگاه با خدمات پس از فروش معتبر بهتر از خرید دستگاه ارزان بدون گارانتی می باشد.

 

تجهیزات مورد نیاز برای خشک کردن میوه

 

اگر قصد شروع کار با دستگاه خشک کن میوه را دارید باید بدانید در آینده علاوه بر این دستگاه نیاز به دستگاه هایی مانند هسته گیر ، اسلایسر و دوخت خواهید داشت.

که با استفاده از این تجهیزات میتوانید هم باعث کاهش وقت و انرژی و هم افزایش درآمد خود شوید.

 

 

میوه خشک شده

 

کاربری و نحوه کار با دستگاه میوه خشک کن

 

معمولا کار با دستگاه‌های خشک کن میوه چندان پیچیده نیست و تقریبا در همه‌ی محصولات به یک صورت است. اما سعی کنید محصولی را خریداری کنید که با آپشن‌های بهتر کاربری را آسان‌تر ساخته‌اند.

تایمر، توزیع یکنواخت گرما و قابلیت شست‌وشوی قطعات از جمله مواردی هستند که کاربری دستگاه را آسان می‌سازند.

 

نحوه کار دستگاه خشک کن میوه

 

همان طور که میدانید اغلب خوراکی ها و یا میوه ها بین 5 الی 95 درصد آب میان بافتی دارند و همین امر هم باعث رشد باکتری و انواع قارچ ها در میوه ها میشود. دستگاه های خشک کن با از بین بردن این آب میان بافتی و رطوبت در خوراکی ها باعث خشک شدن میوه شده و دیگر عوامل فساد پذیر مانند باکتری نمیتواند رشد کند. که در این صورت ماندگاری مواد غذایی افزایش پیدا میکند.

مکانیزم کاراریی دستگاه خشک کن میوه به صورتی میباشد که حرارت دستگاه خشک کن میوه باعث خارج شدن آب و رطوبت میوه میشود و این رطوبت توسط هواکش داخل دستگاه به سمت تهویه منتقل شده و در نهایت از دستگاه خارج میشود. این عمل ساعت ها به طول انجامیده و موجب خشک شدن میوه به بهترین شکل ممکن میشود. در نظر داشته باشید که کیفیت خشک کردن میوه و سایر خوراکی ها به کیفیت دستگاه بستگی داشته و باید در هنگام خرید دستگاه میوه خشک کن همیشه محصول با کیفیت و استاندارد را انتخاب و خریداری نمائید.

یک دستگاه میوه خشک کن دارای چندین سبد و و یک درپوش می باشد. منبع تغذیه به المنت حرارتی و فن مجهز می باشند. با استفاده از انرژی برق، المنت ها داغ شده و با استفاده از فن حرارت و گرما به صورت یکنواخت در تمامی طبقات دستگاه میوه خشک کن هدایت می شود. و میوه ها بدون اینکه پخته شوند آب میان بافتی خود را از دست میدهند و به آرامی خشک  می شوند، با خشک شدن آب میان بافتی دیگر فضایی برای رشد میکروب، قارچ و کپک ها باقی نمی ماند  و از این رو می توانید برای مدت زمان طولانی  میوه های خشک را در منزل نگهداری کنید. البته دقت کنید محل نگهداری میوه های خشک بهتر است خشک و تاریک باشد.

سینی های داخل دستگاه بسته به نوع و مدل دستگاه میتواند مختلف باشد برخی از دستگاه ها سینی ها متحرک و برخی ثابت دارند همچنین جنس سینی های تعبیه شده در دستگاه نیز مختلف میباشد برخی بصورت پلاستیکی و برخی فلزی میباشد. در نظر داشته باشید که در مدل های صنعتی که حرارت داخل کابین بسیار بالا میباشد سینی ها بیشتر از جنس فلز بوده و در مدل های کوچک جنس سینی ها بیشتر از پلاستیک فشرده نسوز میباشد.

میوه خشک کن در واقع ابزاری است که می توانید انواع سبزیجات غلات و حتی گل گوشت وحتی عسل را در آن خشک کنید.

به تازگی شرکت ایمن الکترونیک که یکی از شرکت های پیشرو و نام آشنا در این صنعت است توانسته

دستگاهی برای تولید عسل خشک درست کند که میتواند جایگزین خوبی برای شکر باشد.

اشتراک گذاری در:

ثبت نظر جدید