میوه خشک حبه ای چیست و چگونه تولید می شود؟

برای مشاوره رایگان خرید دستگاهها تماس بگیرید.
میوه خشک حبه ای چیست و چگونه تولید می شود؟
  • ۱۴۰۱/۰۴/۲۰

اغلب میوه ها فصلی هستند و تنها در یک فصل خاص از سال می توان آن ها را کاشت و استفاده کرد. از این رو اغلب افراد در این فصل ها میوه ها را خشک می کنند تا در دیگر فصل های سال نیز بتوانند از آن ها استفاده کنند. خشک کردن میوه روش های گوناگونی دارد، همچنین می توان آن را در اشکال و ابعاد مختلف خشک کرد. یکی از محبوب ترین اشکال آن نیز حبه ای است که با توجه به ظاهر زیبایش در میان تمامی سنین طرفداران زیادی دارد. با ایمن الکترونیک همراه باشید تا در ادامه شما را میوه خشک حبه ای و طرز تهیه آن به طور کامل آشنا کنیم.

شما میتوانید با انواع دستگاه خشک کن در صفحه میوه خشک کن آشنا شده و با خرید یک دستگاه خط تولید خود را آغاز کنید.

 

میوه خشک حبه ای چیست؟

این میوه های خشک در اصل میوه هایی هستند که به صورت مکعبی تولید می شوند. میوه های خشک حبه ای در کنار خواص بسیار زیاد خود ظاهر زیبایی نیز دارند. همین دو عامل سبب می شود که استفاده از آن ها در دورهمی ها و مهمانی ها بسیار زیاد باشد. همچنین می توان از آن ها به عنوان یک میان وعده خوب و مقوی استفاده کرد. تولید این نوع میوه خشک بسیار آسان می باشد و می توان آن را هم به صورت خانگی و هم به صورت صنعتی با دستگاه میوه خشک کن تولید کرد.

 

روش تولید میوه خشک حبه ای

در قدم اول باید میوه مورد نظر خود را انتخاب کنید. انتخاب میوه برای خشک کردن به صورت حبه ای تماما به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد. البته بیشتر میوه هایی که به این صورت خشک شده اند، میوه های استوایی هستند. اما در سال های اخیر تولید کنندگان داخلی نیز شروع به خشک کردن میوه ها بصورت حبه ای کرده اند. از جمله این میوه ها می توان به کیوی، هلو و... اشاره کرد. در ادامه بررسی می کنیم که این میوه ها به چه صورت خشک می شوند.

 

روش تولید میوه خشک حبه ای

 

روش خانگی

در این روش ابتدا باید میوه ها را به طور کامل شسته و بررسی کنید که هیچگونه خرابی و کرم خوردگی نداشته باشند. سپس آن ها را در یک آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن ها بطور کامل خارج شود. در مرحله بعد باید میوه های را در ابعاد و اندازه مورد نظر برش دهید. ( این کار را می توانید هم با پوست انجام دهید و هم ابتدا پوست میوه ها را گرفته و سپس برش دهید. ) پس از برش آن ها روی یک سینی تمیز پارچه ای انداخته و میوه ها را با فاصله از هم روی آن بچینید. به یاد داشته باشید که حتما روی سینی یک پارچه توری نیز قرار دهید تا حشرات روی میوه ها قرار نگیرند.

با توجه به اینکه برش حبه ای نسبت به برش رشته ای یا چیپسی حجم بیشتری دارد، مدت زمان بیشتری زمان نیاز دارد تا خشک شود. بنابراین باید حدودا 4 روز از صبح تا شب میوه ها را در هوای آزاد و زیر نور آفتاب قرار دهید. نکته ای که باید رعایت کنید این است که شب سینی ها را به داخل منزل بیاورید تا رطوبت هوا آن ها را خراب نکند.

 

روش صنعتی تولید میوه خشک حبه ای

در تولید این میوه های خشک با دستگاه های صنعتی تفاوت هایی با روش خانگی وجود دارد. به طور کلی استفاده از روش صنعتی زمان و انرژی کمتری نیاز دارد. پس برای تولیدات انبوه و کسب درآمد بالا گزینه بسیار مناسبی می باشد. برای تولید میوه خشک در این روش کافیست مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید :

  1. ابتدا میوه ها را که به صورت فله ای هستند به طور کامل شست و شو می دهند.
  2. میوه های پاک شده را در دستگاه مخلوط کن کامل خرد می کنند.
  3. میوه های خرد شده را در قالب های مکعبی قرار می دهند.
  4. سپس آن ها را در دستگاه خشک کن میوه قرار می دهند. ( برای انجام این کار استفاده از دستگاه خشک کن کابینتی مدل MD-100 یکی از بهترین گزینه ها می باشد. )
  5. در آخر نیز میوه های حبه ای خشک شده از دستگاه خارج شده و بسته بندی می شوند.

 

قیمت میوه خشک حبه ای

 

قیمت میوه خشک حبه ای

برای این نوع میوه ها نمی توان قیمت ثابتی درنظر گرفت. زیرا عواملی چون سالم و بهداشتی بودن میوه، خشک شدن کامل، طعم و مزه، نوع بسته بندی و... تاثیر دارد. برای داشتن تمام این ویژگی ها نیز استفاده از دستگاه های خوب امری ضروری می باشد. استفاده از دستگاه های میوه خشک کن موجود در ایمن الکترونیک می تواند گزینه بسیار خوبی برای کسانی که می خواهند به تولید انبوه میوه خشک حبه ای بپردازند، باشد.

اشتراک گذاری در:

ثبت نظر جدید