معرفی دستگاه هیدروکلاو ، اتوکلاو و مایکروویو

برای مشاوره رایگان خرید دستگاهها تماس بگیرید.
معرفی دستگاه هیدروکلاو ، اتوکلاو و مایکروویو
  • ۱۴۰۱/۰۴/۲۳

در محیط های بیمارستانی و درمانی زباله های عفونی زیادی تولید میشوند و این زباله ها باید بی خطرسازی بشوند. تکنولوژی به کمک آمده است و چندین نوع دستگاه مختلف ساخته شده است. دستگاه بی خطرساز مایکروویو، دستگاه هیدروکلاو، دستگاه اتوکلاو از جمله این دسته از دستگاه ها هستند. در این مقاله از سایت ایمن الکترونیک با دستگاه های استریل زباله هیدروکلاو و اتوکلاو و مایکروویو آشنا میشویم.

 

دستگاه هیدروکلاو

 

دستگاه هیدروکلاو نوعی دستگاه بی خطرساز زباله عفونی می باشد ، در محیط هایی مانند بیمارستان ها که زباله های عفونی زیادی وجود دارد وجود این دستگاه لازم است.

در این دستگاه زباله ها داخل مخزن ریخته میشوند و به ابعاد چند سانتی متری برش داده می شوند و توسط بخار آب و حرارت تمامی زباله ها استریل میشوند و سپس این زباله ها میتوانند پس از استریل شدن همانند سایر زباله ها دفع یا بازیابی شوند.

 

هیدروکلاو

 

مزایای دستگاه هیدروکلاو

 

۱ – در این دستگاه جهت بسته بندی زباله ها به کیسه های گران و ضخیم نیاز نیست

۲ – بی خطرسازی در دمای پایین تری انجام میشود و انرژی کمتری مصرف میکند

۳ – تمامی مایعات توسط همزن به بخار تبدیل میشوند

۴ – زباله ها بدون نیاز به سرد شدن درون کیسه زباله ریخته میشوند

۵ – زباله ها کاملا خشک میشوند و وزن و حجم آنها کاهش پیدا میکند

۶ – ایجاد بو نامحسوس است

۷ – میزان بخار مصرفی کاهش داده میشود

۸ -  این تکنولوژی کاملا مقرون به صرفه است

۹ – به علت وجود همزن ، بخار به داخل زباله ها نفوذ میکند و نیازی به ایجاد خلا نیست

۱۰ – امکان خدمات پس از فروش ، گارانتی ، پشتیبانی فنی و مشاوره وجود دارد

 

دستگاه اتوکلاو

 

یکی از مهمترین و پرکاربردترین دستگاه های مورد استفاده در مراکز درمانی از جمله آزمایشگاه ها، دندانپزشکی، بیمارستان، کلینیک ها و صنایع گوناگون از جمله صنعت مربوط به بتن و مصالح ساختمانی، اتوکلاو یا دستگاه استریل کننده بخار میباشد.

این دستگاه در ابعاد بزرگتری بوده و از ترکیب بخار آب ،وکیوم خلاء وحرارت استفاده میکند تا بتواند میکروبها و ویروس ها را استریل کند. زباله ها به وسیله ظروف مخصوص داخل دستگاه قرار میگیرند و سپس درب دستگاه بسته شده و بخارآب تولید میشود و دمای محفظه بالا می رود و فشار خلاء ایجاد میشود.

 

اتوکلاو

 

 

کاربرد دستگاه اتوکلاو

 

۱ – استریل زباله های عفونی در مراکزی که زباله های عفونی زیاد است مثل بیمارستان ها

۲ – از بین بردن میکروب ها در صنایع غذایی

۳ – در نایع شیمیایی و دارویی برای استریلیزاسیون استفاده میشود

۴ – ضدعفونی کردن تجهیزات پرسینگ و تاتو

 

انواع دستگاه اتوکلاو

 

اتوکلاو ها از نظر محیط استفاده انواع مختلفی دارند

 

اتوکلاو خانگی

 

در شرایطی خاص مانند دچار شدن اعضای خانواده به بیماری های عفونی میتوانند از دستگاه اتوکلاو که در حجم های کمتری ساخته شده اند استفاده کنند

 

اتوکلاو آزمایشگاهی

 

اتوکلاو های آزمایشگاهی در حجم های متفاوتی هستند ،  بدنه ، درب ، مخزن ، کاور و طوقه آن از جنس استیل است . به برد دیجیتال با تکنولوژی  PWM مجهز است . سیستم مصرف بهینه انرژی با راندمان بالا ، سیستم کنترل پسماند دمای المنت و سیستم کنترل سطح آب الکترونیکی دارد .

 

اتوکلاوهای بیمارستانی

 

اتوکلاو بیمارستانی به صورت تک درب ، دو درب و گراویتی تولید می شود . این دستگاه دارای برد الکترونیکی دیجیتال ، پرشر مکانیکی ، ورودی هوای اطاقک مجهز به فیلتر هپا ( فیلتر بیولوژی ) ، ابعاد ۲۰۰ و ۳۰۰ لیتری است، اتوکلاو های دیجیتال دارای 2 برنامه دمایی 121 و 134 درجه سانتی گراد هستند و میزان دما بر اساس تحمل دمایی تجهیزات انتخاب می شود.

 

اتوکلاو کلینیکال

 

بدنه آنها از جنس استیل ضد زنگ می باشد و دارای برد الکترونیکی هوشمند، فیلتر هپا (فیلتر بیولوژی) در ورودی هوای اتاقک، خشک کن هیتری در دستگاه، سنسوری جهت تشخیص کیفیت آب، امکان ارائه گزارش به وسیله کابل پرینتر و خروجی پورت USB، مولد بخار با سرعت بالا، سیکل کاری سریع، پمپ خلا قوی، تست نفوذ پذیری و نشتی بخار هستند.

 

اتوکلاو دندانپزشکی

 

این دستگاه دارای درب تمام اتوماتیک با قابلیت باز شدن به صورت دستی است، معمولا بدنه آنها از جنس فولاد و مخزن آن، استیل می باشد. این دستگاه ها دارای برد الکترونیکی هوشمند، خشک کن هیتری مجزا در دستگاه، پمپ خلا، فیلتر هپا (فیلتر بیولوژی) در ورودی هوای اتاقک دستگاه، مولد سریع بخار، تست نشتی و نفوذ پذیری بخار می باشند.

 

دستگاه مایکروویو

 

این دستگاه ها از بخار آب و فشار استفاده نمیکنند بلکه با دادن ریز موج هایی به زباله ها از درون باعث گرم شدن زباله ها میشوند. این ایجاد حرارت در درون پسماندها باعث جنبش مولکولی میشود و باعث میشود میکروب ها در حرارت ایجاد شده از بین بروند.

 

مایکروویو

 

تفاوت شیوه مایکروویو با هیدروکلاو و اتوکلاو

 

همانطور که مشخص است در دستگاه های مایکروویو فقط از شیوه دادن حرارت استفاده میشود. بنابراین در مصرف انرژی صرفه جویی میشود و در زمان کمتری زباله ها بیخطر میشوند.

پیشنهاد ما:

ما به شما توصیه میکنیم دستگاه مایکروویو را برای امحا زباله ها و بی خطر سازی انتخاب کنید چرا که از آخرین تکنولوژی روز دنیا در این دستگاه ها استفاده شده است و همینطور در مدت زمان کمتر نتیجه میدهد.

 

شما میتوانید با دستگاه های مایکروویو ما در صفحه دستگاه امحا زباله آشنا شوید.

 

اشتراک گذاری در:

ثبت نظر جدید