طرز تهیه برگه زردآلو | قیسی خوشمزه

برای مشاوره رایگان خرید دستگاهها تماس بگیرید.
طرز تهیه برگه زردآلو | قیسی خوشمزه
  • ۱۴۰۱/۰۵/۰۲

برگه زردآلو که به آن قیسی نیز گفته می شود یکی از محبوب ترین تنقلات می باشد که از نظر بسیاری از افراد از خود میوه زردآلو خوشمزه تر است. همچنین این میوه یکی از میوه های محبوب فصلی است و از این رو به جز فصل تابستان در جایی یافت نمی شود. به همین دلیل از گذشته تاکنون با روش های مختلفی آن را خشک کرده و به عنوان تنقلات یا چاشنی غذا مورد استفاده قرار می دهند. اما شما باید با طرز تهیه برگه زردآلو آشنا باشید تا بتوانید آن را با طعم و مزه بهتر خشک کنید.

در گذشته این کار با قراردادن زردآلوها در زیر نور مستقیم خورشید انجام می شد. اما با پیشرفت تکنولوژی و جهت سرعت بخشیدن به مراحل خشک کردن از روش های صنعتی مانند استفاده از دستگاه های خشک کن استفاده می شود. با ما همراه باشید تا در ادامه شما را به طور کامل با روش های خشک کردن زردآلو و مزایای استفاده از آن به طور کامل آشنا کنیم.

 

در صفحه دستگاه میوه خشک کن شرکت ایمن الکترونیک میتوانید تمامی دستگاه های خشک کن را ببینید.

طرز تهیه برگه زردآلو

  1. تهیه زردآلو خشک به روش خانگی

برای خشک کردن زردآلوها در منزل می توانید هم از نور آفتاب و هم فر استفاده کنید. با هر دو روش می توانید برگه های زردآلوی بسیار خوشمزه و خوشرنگی تهیه کنید.

خشک کردن زردآلو در هوای آزاد

  1. زردآلوها را به خوبی شسته و از وسط برش بزنید.
  2. روی یک سبد که هوا از زیر آن به طور کامل خارج شود، دستمال تمیز بیندازید. سپس زردآلوهای برش داده شده را با فاصله بر روی آن بچینید.
  3. در آخر نیز باید سبد را زیر نور آفتاب قرار دهید و هر چند ساعت یکبار آن ها را پشت و رو کنید. با این کار تمام قسمت های زردآلو به خوبی خشک می شوند.

 

تهیه زردآلو خشک با فر

  1. ابتدا زردآلوها را شسته و از وسط برش دهید.
  2. سپس قطعات برش داده شده را روی سینی فر بچینید و در فر قرار دهید. توجه داشته باشید که ابتدا باید فر را داغ کنید و در حداقل حرارت قرار دهید.
  3. هرچند وقت یک بار به آن ها سر بزنید تا اگر نیاز به پشت و رو کردن داشته باشند، آن ها را پشت و رو کنید.

 

طرز تهیه برگه زردآلو با دستگاه خشک کن

یکی دیگر از راه های خشک کردن برگه زردآلو استفاده از دستگاه های صنعتی است. این روش برای مواقعی که به تولید سریع و انبوه نیاز است بسیار مناسب می باشد. تهیه برگه زردآلو در دستگاه های مختلف متفاوت می باشد. به همین دلیل بهتر است اول دفترچه دستگاه را به طور کامل مطالعه و بررسی کنید. اما در حالت کلی برای خشک کردن زردآلو به 12 ساعت زمان و دمای تقریبی 57 درجه سانتیگراد نیاز است. برای استفاده از دستگاه خشک کن میوه جهت خشک کردن زردآلو باید مانند روش های قبلی در مرحله اول زردآلوها را به خوبی شسته و از وسط برش دهید. سپس زردآلوهای برش داده شده را با فاصله بر روی دستگاه بچینید.

نکته ی مهمی که در این روش باید به آن توجه کنید این است که برای جلوگیری از تغییر رنگ زردآلو مقداری آبلیمو بر روی آن اسپری کنید و سپس در دستگاه قرار دهید.

شرکت ایمن الکترونیک باختران یکی از تولیدکنندگان مطرح تولید دستگاه های صنعتی می باشد. درصورتیکه قصد خرید دستگاه میوه خشک کن برای تهیه برگه زردآلو را دارید می توانید از دستگاه های این شرکت سفارش دهید.

طرز تهیه برگه زردآلو با دستگاه خشک کن

برگه زردآلو برای چی خوبه؟

سوالی که ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد. از جمله خواص این خوردنی محبوب می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. تنظیم ضربان قلب
  2. بهبود عملکرد عضلات و تسریع فرایند عضله سازی
  3. جلوگیری از یبوست
  4. افزایش سلامت بینایی
  5. جلوگیری پوکی استخوان
  6. کمک به رشد استخوان ها

 

برگه زردآلو چند کالری دارد؟

یکی از مهم ترین مسائلی که افراد در هنگام استفاده از میو های خشک بررسی می کنند میزان کالری آن می باشد. در هر 100 گرم برگه زردآلو نیز 247 کالری وجود دارد. بنابراین برگه زردآلو یک خشکبار سالم و خوشمزه می باشد که می توانید از آن در برنامه غذایی خود استفاده کنید.

برگه زردآلو چند کالری دارد

 

چرا برگه زردآلو سیاه می شود؟

تغییر رنگ و سیاه شدن برگه زردآلو ممکن است به دلیل ناسالم بودن و لک داشتن زردآلو و یا قرار گرفتن بیش از حد مقابل نور آفتاب اتفاق بیفتد. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی بهتر است پیش از خشک کردن چند دقیقه زردآلو ها را در آبلیمو قرار دهید. این کار تا حد بسیار زیادی از تغییر رنگ زردآلوها جلوگیری می کند.

 

 

اشتراک گذاری در:

ثبت نظر جدید