سیفتی باکس ( safety box )

برای مشاوره رایگان خرید دستگاهها تماس بگیرید.
سیفتی باکس ( safety box )
  • ۱۴۰۱/۰۵/۰۹

در مراکز درمانی یکی بی خطرسازی زباله های عفونی و امحا زباله ها از مهمترین کارهایی است که باید انجام بشود. زباله های تیز و برنده سلامتی کارکنان مراکز درمانی را تهدید میکند. در هنگام جمع آور و انتقال این دست زباله ها ممکن است کارکنان آسیب ببینند و بیماری هایی مانند ایدز و هپاتیت B  و C به آنها منتقل شود. پس برای جلوگیری از این آسیب ها بهتر از جعبه هایی به نام سیفتی باکس استفاده میشود. سیفتی باکس یک باکس پلاستیکی زرد رنگ است که سرنگ های نوک تیز و تیغ های برنده را در این باکس انداخته تا در هنگام انتقال موجب زخمی شدن افراد نشود.

با ایمن الکترونیک همراه باشید تا در مورد این وسیله که در پروسه امحا زباله استفاده میشود بیشتر بدانید.

 

سیفتی باکس

 

سیفتی باکس چیست؟

 

سیفتی باکس به یک جعبه زرد رنگ گفته میشود که در لغت یعنی جعبه امن

سیفتی باکس از یک پلاستیک مقاوم زرد رنگ ساخته میشود. در این جعبه پلاستیکی سرنگ ها و پسماندهای عفونی و برنده را از محل تولید در این جعبه جمع آوری میشوند.

پسماند های بیمارستانی معمولا در کیسه های با کیفیتی جمع آوری میشوند و به محل امحا زباله و بی خطرسازی منتقل میشوند. اما دسته ای از پسماند ها وجود دارند که ممکن است کیسه ها را پاره کنند و برای محیط اطراف خطرناک باشند.

برای این دسته از زباله ها باکس هایی از جنس پلیمر ساخته شده است که رنگ ویژه ای دارند. این باکس ها زرد رنگ هستند و برای تمامی کادر درمان شناخته شده هستند. در این باکس ها زباله های عفونی و برنده جمع آوری میشود.

 

سیفتی باکس چه ویژگی هایی دارد؟

 

سیفتی باکس باید در مقابل پارگی مقاوم باشد. یک سیفتی باکس استاندارد در باید در مقابل نشت مایعات، سقوط مقاوم باشد و در این موارد پاره نشود.

سیفتی باکس حتما باید درب داشته باشد که پس از پر شدن این درب بسته و محکم شود تا زباله ها با همین باکس منتقل بشوند و در مسیر زباله ها بیرون ریخته نشوند.

سیفتی باکس باید نشان گذاری شود تا محل نشان پر شود و بیشتر از محدوده مشخص شده پر نشود.

Safety box حتما باید نشان استاندارد داشته باشد و توسط مراجع مربوط از لحاظ کیفیت تاییده شده باشد.

 

سیفتی باکس

 

چه زباله هایی باید داخل Safety box انداخته شوند؟

 

  • سرنگ ها به همراه سوزن ها
  • سوزن های آنژیوکت ها
  • شیشه های دارو
  • لوله های آزمایش
  • و هر چیزی که احتما شکستن و خطر بریدگی دارد

 

انواع سیفتی باکس

 

سیفتی باکس بر اساس ظرفیت اندازه های مختلفی دارد:

اندازه کوچک جیبی و رو میزی

در اندازه بزرگ برای بیمارستان ها و مخصوصا اتاق عمل

اندازه های یک لیتری و دو لیتری

 

باکس ایمن

 

فروش سیفتی باکس

 

شرکت ایمن الکترونیک باختران در زمینه خرید و فروش سیفتی باکس فعالیتی ندارد. اما این شرکت تولید کننده و فروشنده دستگاه های امحا زباله بیمارستانی و بی خطرساز  پسماند های بیمارستانی است. در کنار استفاده از باکس ایمن نیاز است تا از دستگاه های امحا زباله مانند خردکن و بی خطرساز های مایکروویو استفاده شود.

شما میتوانید دستگاه های امحا زباله را از صفحه این دستگاه مشاهده نمایید.

اشتراک گذاری در:

ثبت نظر جدید