شیوه خشک کردن آلبالو با طعم بازاری

برای مشاوره رایگان خرید دستگاهها تماس بگیرید.
شیوه خشک کردن آلبالو با طعم بازاری
  • ۱۴۰۲/۰۱/۳۰

آلبالو یکی از محبوب ترین میوه های فصل تابستان می باشد که استفاده از آن به صورت خشک شده نیز بسیار رایج است. این میوه خوشمزه به عنوان یکی از پرفروش ترین تنقلات در بازار به صورت کیلویی و بسته بندی شده به فروش می رسد. بهترین نوع آلبالو برای مصرف نوع تازه آن است که رنگی سرخ و طعمی ترش دارد. اما از آنجایی که آلبالو خشک شده نیز خواص زیادی دارد، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. با ایمن الکترونیک همراه باشید تا در ادامه شما را با شیوه خشک کردن آلبالو و همچنین خواص آن آشنا کنیم. 

 

آلبالو خشکه

 

خواص آلبالو خشک

 

  1. درمان پوکی استخوان و حفظ سلامت استخوان ها به دلیل وجود ویتامین D
  2. جلوگیری از پرخوری و در نتیجه کاهش وزن
  3. کاهش خطر ابتلا به سرطان به دلیل وجود ویتامین های C، A و..
  4. کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ به دلیل وجود نوعی آنتی اکسیدان به نام کورستین
  5. بهبود سلامت قلب
  6. کاهش فشار خون و بهبود سلامت مغز

 

4 شیوه خشک کردن آلبالو

در صورتی که تمایل دارید در فصلی به غیر از تابستان از خوردن آلبالو لذت ببرید می توانید آن را با ۴ روشی که در ادامه به شما معرفی کرده ایم خشک کنید. اگر هر کدام از این روش ها را به درستی انجام دهید آلبالو خشک شما بسیار با کیفیت و خوشمزه خواهد بود.

 

خشک کردن آلبالو با هسته در مقابل آفتاب

شیوه خشک کردن آلبالو زیر آفتاب بسیار آسان می باشد. در این روش ابتدا باید دم آلبالوها را چیده و به طور کامل شستشو دهید. سپس به مقدار دلخواه روی آن ها نمک بریزید. یک سینی انتخاب کنید و روی آن پارچه ای تمیز قرار دهید. بر روی این پارچه آلبالو ها را بچینید، توجه داشته باشید که آلبالو های چیده شده بر روی یکدیگر قرار نگیرند. در آخر نیز سینی را در مقابل نور آفتاب قرار دهید تا میوه ها خشک شوند. مدت زمان خشک شدن آلبالو ها در این روش به طور معمول بین ۱ تا ۳ روز طول می کشد.

اگر می خواهید آلبالوهای خود را با هسته به صورت آبدار خشک کنید، می توانید از رب انار نیز استفاده کنید. در این روش باید آلبالوها را نیمه خشک کرده و آن ها را در یک ظرف بریزید و با مقداری نمک و رب انار مزه دار کنید. سپس آلبالو ها را مجددا در سینی ها چیده و دوباره در مقابل نور آفتاب قرار دهید تا خشک شوند.

 

خشک کردن آلبالو بدون هسته در مقابل آفتاب

برخی از افراد دوست دارند که آلبالو خشک را بدون هسته استفاده کنند. برای این کار نیز ابتدا باید دم آلبالو ها را بچینید و بر روی یک سینی و پارچه تمیز پهن کنید. به مدت دو روز آلبالوها را زیر نور آفتاب قرار دهید تا کمی خشک شوند. پس از گذشت این دو روز با فشار دست هسته آلبالوها را خارج کنید. با این روش هیچ آسیبی به بافت آلبالوها وارد نمی شود. سپس مجدداً آلبالوها را با آب سرد بشورید و کمی منتظر بمانید تا آب اضافی آن ها خارج شود. دوباره آلبالوها را به صورت مرتب بر روی یک سینی بچینید و زیر نور آفتاب قرار دهید تا خشک شود. این شیوه خشک کردن آلبالو نسبت به روش قبلی محبوب تر است.

 

خشک کردن آلبالو

 

شیوه خشک کردن آلبالو در فر

یکی دیگر از از روش های خشک کردن آلبالو استفاده از دستگاه فر می باشد. این روش باتوجه به اینکه نسبت به استفاده از نور آفتاب به مدت زمانی کمتری نیاز دارد محبوب تر نیز می باشد. برای خشک کردن آلبالو با استفاده از فر کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  1. ساقه های آلبالو را بچینید و آن ها را با آب سرد بشویید.
  2. پس از خشک شدن آب اضافی آلبالوها، با استفاده از دستگاه هسته گیر هسته آن ها را خارج کنید.
  3. به مقدار دلخواه نمک بر روی آن ها بپاشید.
  4. آلبالوها را بر روی سینی فر بچینید و به مدت زمان ۳ ساعت آن ها را در دمای ۷۴ درجه سانتیگراد قرار دهید.
  5. پس از گذشت سه ساعت به آلبالوها سر بزنید، اگر کمی چروکیده شده اند دمای فر را به ۵۷ درجه سانتیگراد کاهش دهید.
  6. پس از آنکه آلبالوها به طور کامل خشک شدند آن ها را از دستگاه خارج کنید.

 

دستگاه آلبالو خشک کن

 

خشک کردن آلبالو با دستگاه خشک کن

امروزه برای خشک کردن آلبالو در حجم زیاد و کیفیت بالا دستگاه های صنعتی بسیاری تولید شده اند. با تولید انبوه آلبالو خشک با استفاده از دستگاه میوه خشک کن می توان پاسخگوی تقاضای بالای این محصول در بازار بود. همچنین از نظر اقتصادی نیز نسبت به روش های دیگر به صرفه تر می باشد. زیرا در مدت زمان کمتری می توان حجم بیشتری آلبالو خشک تولید کرد. دستگاه های میوه خشک کن در انواع مختلف خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی تولید می شوند که هر کدام قدرت و ابعاد مختلفی دارند. در ادامه به شما شیوه خشک کردن آلبالو با دستگاه میوه خشک کن صنعتی را شرح داده ایم:

  1. ساقه های آلبالو را جدا کرده و آن ها را به خوبی بشویید.
  2. آلبالوها را روی سینی دستگاه بچینید و همچنین به مقدار دلخواه بر روی آن ها نمک بریزید.
  3. دمای دستگاه را با توجه به دفترچه راهنما دستگاه تنظیم کنید.
  4. سینی های میوه را داخل دستگاه قرار دهید و اجازه دهید که آب آلبالوها گرفته شده و خشک شوند.

توجه داشته باشید که آلبالوها باید بر روی سینی های دستگاه خنک شود و سپس آن ها را جمع آوری کنید. همچنین مدت زمان خشک شدن آن ها نیز به طور میانگین ۶ تا ۸ ساعت طول می کشد. البته زمان لازم برای خشک کردن آلبالو در دستگاه های میوه خشک کن مختلف متفاوت است.

 

دستگاه میوه خشک کن

 

کلام آخر

در این مطلب به شما 4 شیوه خشک کردن آلبالو را آموزش دادیم تا بتوانید محصولی خوش طعم و باکیفیت تولید کنید. اما نگهداری آن پس از خشک شدن نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر می خواهید آلبالوهای خشک را برای مدت طولانی تری نگهداری کنید بهتر است آن ها را بسته بندی کرده و در فریزر قرار دهید.

 

اشتراک گذاری در:

ثبت نظر جدید