دستگاه خشک کن چای

برای مشاوره رایگان خرید دستگاهها تماس بگیرید.
دستگاه خشک کن چای
  • ۱۴۰۱/۱۲/۰۳

چای سبز و خواص آن

همانطور که می دانید یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها به ویژه در میان ایرانیان چای سبز است. زیرا چای سبز علاوه بر طعم بسیار خوب دارای خواص بسیار زیاد نیز می باشد. ژاپن و آمریکای جنوبی جزو مناطقی هستند که بیشترین مصرف این نوع چای را دارند. چای سبز علاوه بر اینکه سبب کاهش وزن و چربی سوزی می شود فواید بسیار زیاد دیگری نیز دارد. از جمله این فواید می توان به بهبود عملکرد مغز، کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه، ریه، روده بزرگ و پروستات، افزایش سلامت قلبی و عروقی، کاهش ابتلا به دیابت و... اشاره کرد.

درصد زیادی از برگ های چای سبز را آب تشکیل می دهد. به همین دلیل ابتدا آن را خشک کرده و سپس مورد استفاده قرار می دهند. برای خشک کردن چای سبز می توان از دو روش صنعتی و سنتی استفاده کرد که در روش سنتی برگ های تازه چای را زیر نور آفتاب قرار می دهند تا خشک شود. اما در روش صنعتی از دستگاه خشک کن چای استفاده می کنند که در ادامه شما را با این دستگاه ها آشنا خواهیم کرد.

 

دستگاه خشک کن چای

 

دستگاه خشک کن چای سبز

همانطور که در بالا نیز  گفتیم خشک کردن چای با دستگاه خشک کن یکی از بهترین روش های تولید چای سبز خشک می باشد که در انواع مختلف صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی ساخته می شوند. با استفاده از دستگاه خشک کن چای سبز می توان در مدت زمان کوتاهی، به تولید انبوه چای سبز خشک پرداخت. بنابراین یکی از بهترین گزینه ها برای راه اندازی کسب و کارهای بزرگ و کوچک است.

برای استفاده از این دستگاه های خشک کن کافیست مراحل زیرا را طی کرد:

 

  1. برگ خام چای از مزرعه چیده شده و به طور کامل شسته می شود.
  2. برگ های چای بر روی سینی های سوراخ دار چیده شده و در داخل دستگاه قرار داده می شوند.
  3. هوای گرم از طریق همرفت در داخل دستگاه پخش شده و چای ها به طور کامل خشک می شوند.

 

توجه داشته باشید که مدت زمان خشک شدن چای نسبت به میوه کمتر است، بنابراین حواستان به آن ها باشد تا نسوزد. البته نسل جدید دستگاه های خشک کن به صورت استاندارد کار می کنند و چای را نمی سوزانند.

 

دستگاه های کارخانه چای

دستگاه های بسیار زیادی برای کارخانه های چای ساخته شده اند که با استفاده از آن ها می توان به تولید انبوه چای خشک پرداخت. دستگاه خشک کن تونلی نیز توسط شرکت ایمن الکترونیک ساخته شده است که یکی از بهترین دستگاه های صنعتی برای خشک کردن انواع چای می باشد. با استفاده از این دستگاه می توان به صورت کانتینیوس( مداوم و بدون قطعی) به تولید میوه و چای خشک پرداخت.  از آنجایی که بدون قطعی و باسرعت بالا کار می کند، محصول تولید شده توسط آن نسبت به دیگر دستگاه ها بسیار بیشتر است. بنابراین برای کارخانه ها و کارگاه های تولیدی بزرگ بسیار به صرفه تر می باشد.

همانطور که می دانید اغلب دستگاه های خشک کن با برق محیط دستگاه را گرم می کنند. اما دستگاه خشک کن چای تونلی ایمن الکترونیک امواج ماکرو ساخته و به مواد می تاباند. همچنین فرآیند بهداشتی را نیز نسبت به دیگر دستگاه های خشک کن بهتر رعایت می کند و با استفاده از امواج خود تمام میکروب ها و باکتری های داخل محصولات را از بین می برد. تمام این عوامل سبب شده است که این دستگاه به یکی از محبوب ترین دستگاه های تولید شده توسط ما تبدیل شود و خریداران از آن رضایت کامل داشته باشند.

 

خشک کن چای

 

قیمت دستگاه خشک کن چای خانگی

برای تمامی خریداران در هنگام خرید علاوه بر کیفیت بالا، قیمت دستگاه نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. با توجه به اینکه شرکت های سازنده، دستگاه خشک کن چای را در ابعاد و مدل های مختلفی تولید می کنند در نتیجه قیمت های مختلفی نیز توسط این شرکت ها ارائه می شود. زیرا تمام این دستگاه ها از نظر طول عمر، کیفیت محصول تولید شده، عملکرد، حجم چای خشک تولید شده و... متفاوت می باشند. دستگاه های خشک کن خانگی نیز از آن جایی که نسبت به مدل های صنعتی و نیمه صنعتی ابعاد کوچک تری داشته و در نتیجه محصول کمتری نیز تولید می کنند، از قیمت پایین تری برخوردار هستند.

بنابراین توصیه می‌ کنیم در هنگام خرید در کنار قیمت تمام این موارد را به طور دقیق بررسی کنید. جهت خرید دستگاه خشک کن چای خانگی یا صنعتی و استعلام قیمت آن می توانید با ما تماس بگیرید تا کارشناسان و مشاورین تیم ما شما را به طور کامل راهنمایی کنند و در صورت تمایل سفارش خود را ثبت کنید.

اشتراک گذاری در:

ثبت نظر جدید