خشک کردن انبه در دستگاه خشک کن و طرز تهیه انبه خشک

برای مشاوره رایگان خرید دستگاهها تماس بگیرید.
خشک کردن انبه در دستگاه خشک کن و طرز تهیه انبه خشک
  • ۱۴۰۲/۰۱/۱۷

 

انبه یکی از پرخاصیت ترین و خوشمزه ترین میوه های تابستانی می باشد. این میوه در مناطق گرمسیری رشد می کند و در انواع مختلفی نیز وجود دارد. خواص زیاد انبه سبب شده است که به یکی از پرمصرف ترین میوه های جهان تبدیل شود. اما از آنجایی که یک میوه فصلی است و نمی توان در تمام فصول سال از آن استفاده کرد آن را به صورت خشک نیز مورد استفاده قرار می دهند. خشک کردن انبه روش های مختلفی دارد که یکی از محبوب ترین روش ها استفاده از دستگاه خشک کن میوه است. با ما همراه باشید تا در ادامه این مطلب با یکدیگر خواص و نحوه خشک کردن انبه در دستگاه خشک کن را بررسی کنیم.

 

خشک کردن انبه در دستگاه خشک کن

 

خواص انبه

 

انبه ویتامین هایی را در خود دارد که در کمتر میوه ای می توان تمام آن ها را یک جا مشاهده کرد. وجود ویتامین هایی چون ویتامین C، B6، A، E، B5، K، B12، پتاسیم، مس، منیزیم، آهن، فسفر، کلسیم و... سبب شده است که استفاده از آن خواص بسیار زیادی برای سلامتی بدن داشته باشد. از جمله این خاص می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. تقویت سیستم ایمنی بدن
  2. بهبود هضم غذا و داشتن دستگاه گوارشی سالم
  3. افزایش سلامت چشم ها
  4. کاهش ابتلا به سرطان
  5. کاهش کلسترول بدن
  6. داشتن پوست و موی زیبا و سالم
  7. افزایش سلامت دندان ها
  8. کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی
  9. کمک به درمان دیابت
  10. بهبود سلامت مغز

 

طرز خشک کردن انبه

 

برای خشک کردن انبه می توان از سه روش مختلف استفاده کرد :

  1. قراردادن در زیر نور مستقیم خورشید
  2. استفاده از فر
  3. استفاده از دستگاه خشک کن

برای استفاده از هریک از این روش ها ابتدا باید انبه ها را آماده کنید. برای آماده سازی هسته آن ها را خارج کنید، بهتر است این کار را با استفاده از هسته گیر انجام دهید. سپس انبه ها را در اندازه های دلخواه برش بزنید. برای جداکردن پوستشان نیز تکه های انبه را به مدت ۳۰ ثانیه در آب جوش قرار دهید، بعد آن ‌ها را بلافاصله داخل آب سرد بریزید در این صورت پوستشان به راحتی جدا می شود. در آخر نیز تکه های انبه را روی کاغذ خشک کن قرار دهید تا آب اضافی موجود در آن ها را بگیرد.

 

خشک کردن انبه زیر آفتاب

 

این روش دو تا سه روز به طول می انجامد و در آن برش های انبه بر روی یک دستمال تمیز چیده می شوند. برای اینکه آلودگی های محیط بر روی میوه ها ننشیند، یک پارچه توری نیز بر روی انبه ها قرار می دهند. سپس میوه ها جلوی نور آفتاب قرار داده می شوند تا خشک شوند.

 

خشک کردن انبه در دستگاه فر

 

برای خشک کردن انبه با استفاده از فر معمولاً دمای فر را بین ۵۰ تا ۷۰ درجه سانتیگراد تنظیم می کنند. البته شما می توانید این دما را بر اساس ضخامت برش های خود تغییر دهید. سپس تکه های انبه را روی سینی فر بچینید و داخل فر قرار دهید تا خشک شوند. برای جلوگیری از گرد شدن تکه های انبه می توانید از یک توری گرد مخصوص پیتزا نیز استفاده کنید.

 

خشک کردن انبه در دستگاه خشک کن

 

خشک کردن انبه در دستگاه خشک کن

 

روش دیگری که از آن برای خشک کردن انبه استفاده می کنند با استفاده از دستگاه میوه خشک کن است. این روش با توجه به کیفیت محصولات تولید شده و حجم بالای آن ها از محبوبیت بیشتری برخوردار است. در این روش نیز ابتدا دمای دستگاه را باتوجه به دفترچه راهنمای آن تنظیم می کنند. البته دمای معمول میان اغلب دستگاه ها 57 درجه سانتی گراد می باشد. سپس تکه های انبه را روی سینی ها چیده و در دستگاه قرار می دهند. مدت زمان لازم برای خشک کردن انبه در دستگاه خشک کن بین 24 تا 48 ساعت است.

توصیه می کنیم چند ساعت یک بار به انبه ها سر بزنید تا بیش از حد خشک نشوند. زیرا کیفیت چیپس های تولید شده تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می کند.

 

خشک کردن انبه در دستگاه خشک کن

 

قیمت دستگاه خشک کن انبه

 

برای خشک کردن انبه در دستگاه خشک کن، توسط شرکت ها و برندهای مختلفی دستگاه های متنوعی تولید شده اند. این دستگاه ها در سایز و ابعاد، توان دستگاه، سطح کیفیت محصول، میزان برق مصرفی و... متفاوت هستند. تمام این عوامل در کنار یک دیگر قیمت دستگاه های خشک کن میوه را تعیین می کنند. بنابراین توصیه می کنیم پیش از خرید این دستگاه از شرکت های مختلف استعلام قیمت کرده و مشخصات دستگاه ها را با یکدیگر مقایسه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

خرید دستگاه خشک کن انبه

 

شرکت ایمن الکترونیک نیز سالهاست در زمینه تولید دستگاه های صنعتی خشک کن میوه فعالیت می کند. تیم ما توانسته است با طراحی و تولید دستگاه های باکیفیت خود، رضایت تمام مشتریان خود را جلب کند. بنابراین اگر شما نیز به دنبال خرید دستگاه برای خشک کردن انبه در دستگاه خشک کن هستید توصیه می کنیم با کارشناسان ما تماس بگیرید تا اطلاعات لازم در رابطه با این دستگاه ها را دریافت کنید.

سوالات متداول

اشتراک گذاری در:

ثبت نظر جدید