دستگاه تصفیه هوا چگونه کار میکند؟

برای مشاوره رایگان خرید دستگاهها تماس بگیرید.
دستگاه تصفیه هوا چگونه کار میکند؟
  • ۱۴۰۰/۱۲/۲۹

هوایی که در محیط شهرها بزرگ تنفس میکنیم، حاوی مقدار زیادی آلاینده وذرات ریزی است که موجب سرطان، بیماری های ریوی، بیماری های قلبی و ایجاد مشکل در عملکرد سایر ارگان ها میشود. تصور عموم مردم این است که هوای داخل خانه و ساختمان تمیز تر از هوای خارج ساختمان است و مشکل آلودگی ها در داخل یک ساختمان وجود ندارد اما نکته مهم این است که داخل ساختمان ها یک محیط ایزوله و بسته نیست، با محیط آلوده بیرون کم و بیش ارتباط دارد. همین ارتباط موجب ورود آلاینده ها و هوای ناپاک به داخل خانه میشود.پس بهتر است برای پاکسازی و تصفیه هوای منزل از یک دستگاه تصفیه هوا استفاده شود. سوال اینجاست که دستگاه تصفیه هوا چگونه کار میکند، همچنین مزایا و معایب این دستگاه چیست؟با وبسایت ایمن الکترونیک همراه باشید تا این موضوع را بررسی کنیم.

 

هوای آلوده

 

دستگاه تصفیه هوا چگونه هوا را پاکسازی میکند؟

دستگاه های تصفیه هوا انواع مختلفی دارند و هر کدام نیز شیوه خاصی برای تصفیه هوا بکار میبرند. هر شیوه مزایا و معایب خاص خود را دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد:

با استفاده از فناوری پلاسمای سرد غیر حرارتی که در دستگاه های تصفیه و ضد عفونی کننده هوا تعبیه شده است تمام ذرات باردار مثبت و باکتری ها و ویروس های موجود در محیط در برخورد با اتم های اکسیژن با بار منفی تولید شده توسط دستگاه ، DNA شان شکسته و به این طریق خنثی می شوند در گذشته جهت تصفیه و ضد عفونی کردن هوا از دو روش قدیمی فیلتراسیون و اشعه ی ماورای بنفش استفاده می شد که این شیوه ها هم معایب و مزایای خاص خود را داشت.

هم اکنون بهترین و سالم ترین روش استفاده از پلاسمای سرد است.

در دستگاه های جایگزین هوای موجود در بازار از دو روش اساسی استفاده می شود. اینها روشهای جذب میکروارگانیسم ها با فیلتر کردن و از بین بردن آنها با اشعه ماوراء بنفش هستند.

 

تصفیه هوا

 

تصفیه هوا با استفاده از فیلتر درون دستگاه

در دستگاه هایی که از فیلتر برای تصفیه هوا استفاده میکنند، فرایند تصفیه هوا از طریق برخورد و چسبیدن ذرات به فیلتر صورت می پذیرد از طرف دیگر دستگاه تصفیه و ضد عفونی کننده ی هوا به روش پلاسمای سرد غیر حرارتی (تولید شده توسط بنیان ایمن ) از طریق اتم ها ی اکسیژن با بار منفی که در محیط آزاد می کنند تمام ذرات آلی با بار مثبت چسبیده به سطوح را اکسید و خنثی می کند (بنابر این از تمام سطوحی که هوا می تواند به آنها برسد محافظت می کند ) ویروس کرونا و بسیاری از انواع ویروس های دیگر به اندازه ی کافی کوچک هستند که حتی از فیلتر های هوا نیز عبور کنند ( بدون این که چسبندگی ای صورت گیرد ) بنابراین تصفیه کنندهای هوا که از فیلتر استفاده می کنند کارایی محدودی در برابر ویروس کرونا و بسیاری از ویروس های دیگر دارند .

تصفیه هوا با استفاده از اشعه UV 

دستگاه هایی که از اشعه ماوراء بنفش استفاده می کنند فقط بر روی سطوحی که در تماس مستقیم با نور باشند مؤثر هستند، آنها بر سطوحی که اشعه ماوراء بنفش مستقیماً در تماس نیست بی استفاده هستند. به عنوان مثال، هنگامی که منبع نور ماوراء بنفش روی سقف قرار می‌گیرد، مناطقی که در سایه می‌مانند نمی‌توانند با به صورت مسقیم در تماس با  اشعه‌ها باشند و تأثیری نخواهد داشت.  اشعه ماوراء بنفش به انسان و حیوانات خانگی آسیب می رساند.

 دستگاه تصفیه و ضد عفونی کننده  هوای  بنیان ایمن از این امر جلوگیری می کند.

فواید دستگاه تصفیه هوا با پلاسما

دستگاه تصفیه و ضد عفونی کننده ی هوا  تولید شده توسط بنیان ایمن  نه تنها آنچه از دستگاه عبور می کند ، بلکه تمام باکتری ها و ویروس های موجود در هوای محیط و سطوح را نیز از بین می برد.

اتم‌های اکسیژن با بار منفی که توسط تصفیه‌کننده‌های هوای بنیان ایمن آزاد می‌شوند توسط ذرات با بار مثبت مانند آهن‌ربا جذب می‌شوند و به آن‌ها می‌چسبند، بنابراین از تمام سطوحی که هوا می‌تواند به آن برسد محافظت می‌کند. ولی در دستگاه هایی که از تکنیک فیلتراسیون استفاده می شود، تنها ذرات عبوری از فیلتر تمیز می شوند. ویروس کرونا و بسیاری از انواع ویروس های دیگر به اندازه کافی کوچک هستند که حتی از فیلترهای هپا نیز عبور کنند، قطر سوراخ فیلترها از قطر ویروس کرونا بیشتر است. بنابراین، پاک کننده های هوا که از فیلترها استفاده می کنند، کارایی محدودی در برابر ویروس کرونا و بسیاری از ویروس های دیگر دارند.

دستگاه تصفیه هوا

مزایای دستگاه تصفیه هوای بنیان ایمن

به افراد و حیوانات خانگی در محیط کار آنها آسیب نمی رساند.

دستگاه های تصفیه هوا بنیان ایمن نه تنها آنچه از دستگاه عبور می کند، بلکه تمام باکتری های موجود در هوای محیط و مواد را نیز از بین می برد.

این دستگاه نیاز به تعویض فیلتر ندارد و این ویژگی مهمی برای آن محسوب میشود.

 

تصفیه هوا

 

دستگاه تصفیه هوا ضد ویروس کرونا

دستگاه تصفیه هوا تولید شده توسط شرکت ایمن الکترونیک باختران با شیوه خاصی که آلودگی ها را از بین میبرد، این اطمینان را به هموطنان عزیز میدهد که از بین برنده ویروس کرونا نیز میباشد.

دستگاه تصفیه هوا

خرید دستگاه تصفیه هوا ارزان

اگر بدنبال خرید دستگاه تصفیه هوای ارزان هستید ما به شما دستگاه تصفیه هوای ایمن الکترونیک را توصیه میکنیم. برای خرید این دستگاه میتوانید با شماره شرکت ایمن الکترونیک باختران تماس گرفته و مستقیما با مشاوران و مسئول فروش شرکت صحبت کنید. مشاوران شرکت شما را برای خرید این دستگاه به طور کامل راهنمایی خواهند کرد. برای ارتباط با ما با شماره های 33386808 و 33386809 با پیش شماره 044 تماس حاصل فرمایید.

اشتراک گذاری در:

ثبت نظر جدید