هفت نکته موثر برای تولیدی میوه خشک | راه اندازی کارگاه میوه خشک کن

برای مشاوره رایگان خرید دستگاهها تماس بگیرید.
هفت نکته موثر برای تولیدی میوه خشک | راه اندازی کارگاه میوه خشک کن
  • ۱۴۰۰/۱۲/۱۳

امروزه عده زیادی از مردم به دنبال راه اندازی کسب و کار خانگی خودشان هستند. کسب و کار های خانگی میتوانند در عین کمک به اقتصاد خانواده، برای اعضای یک خانه اشتغال زایی بکنند. یکی از مشاغلی که افراد شروع میکنند، تولیدی میوه خشک صنعتی یا تولیدی میوه خشک خانگی میباشد. راه اندازی کارگاه میوه خشک کنی یکی از کسب و کارهای خانگی پرسود است. با ایمن الکترونیک همراه باشید تا بیشتر در مورد راه اندازی این کسب و کار توضیح دهیم.

کارگاه تولید میوه خشک شده با خرید چند دستگاه از جمله دستگاه خشک کن و حضور دو یا چند اوپراتور میتواند شروع به کار کند. در این کارگاه تولیدی هم میتوان خط تولید میوه خشک و چیپس میوه را راه اندازی کرد؛ هم قادر خواهید بود خط تولید سبزی خشک یا ادویه خشک ( مانند خشک کنی زعفران) را راه اندازی نمایید. برای شروع کسب کار خود باید نکاتی را در رعایت بکنید که در این مقاله به آنها اشاره میکنیم.

 

راه اندازی کارگاه میوه خشک کنی

 

راه اندازی کارگاه خانگی میوه خشک کنی

ابتدا در مورد کارگاه میوه خشک کنی خانگی صحبت کنیم. اگر در منزل خود اتاق خالی دارید که از آن استفاده نمیشود و یا انباری دارید که بدون استفاده باقی مانده است میتوانید با خرید یک دستگاه خشک کن میوه در ابعاد کوچک، کارگاه خود را راه اندازی کنید. ضروری ترین دستگاه برای کارگاه، دستگاه خشک کن است. سایر کارها به صورت دستی و بدون نیاز به دستگاه هم انجام میشود. شما باید محصولی که میخواهید خشک کنید را بشویید، اسلایس کنید و روی سینی ها بچینید و در دستگاه قرار دهید. دما و زمان دستگاه را با توجه به نوع محصول و میزان آبی که دارد تنظیم کرده و محصول خشک شده تحویل بگیرید. محصولات را به صورت دستی بسته بندی نمایید. برای شروع این کار شما فقط هزینه دستگاه خشک کن و برق را میپردازید. یک اتاق کوچک دوازده متری هم برای این کار کافی است.

برای راه اندازی تولیدی میوه خشک کنی ما به شما دستگاه خشک کن میوه کابینتی مدل MD-100 و دستگاه خشک کن میوه کابینتی مدل MD-300 را توصیه میکنیم که ابعاد کوچک و همچنین قیمت پایین تری هم دارند. این مدل ها به برق شهری 220 ولت متصل میشوند و در سریع ترین زمان ممکن محصول را خشک میکنند.

 

راه اندازی کارگاه میوه خشک کنی

 

تولیدی میوه خشک صنعتی

برای راه اندازی یک خط تولید میوه خشک کنی صنعتی ابتدا باید یک فضای کارگاهی نیاز است که مساحتی حدود 200 متر مربع داشته باشد. مجوز های لازم برای این کارگاه اخذ شود و همچنین با توجه به سرمایه اولیه دستگاه های لازم خریداری شود.

اولین و مهمترین دستگاه، دستگاه خشک کن است.در مقاله دستگاه میوه خشک کن در ارومیه در مورد دستگاه ها توضیح داده ایم. در اینجا هم مختصرا دستگاه هایی که برای تولید در تناژ بالا میتوانید استفاده کنید را معرفی میکنیم.

دستگاه خشک کن میوه کابینتی مدل MD-1000، دستگاه خشک کن میوه کابینتی مدل MD-500 که مدل های کابینتی هستند و با برق سه فاز کار میکنند و محصول را در مقدار بالا خشک میکنند.

دستگاه خشک کن میوه تونلی یک دستگاه کاملا صنعتی است که در تناژ بسیار بالا محصول خشک شده تولید میکند. این دستگاه نیاز به محیط بزرگی دارد چرا که طولش چند متر است. به برق سه فاز متصل میشود. در عوض به صورت کانتیوس و بدون معطلی و پشت سر هم میوه خشک تولید میکند.

 

 

مجوزهای لازم برای راه اندازی تولیدی میوه خشک

مجوز برای کسب و کار های کوچک و بزرگ متفاوت است. ما مجوز لازم برای هر دوی این کسب و کارها را توضیح میدهیم. برای کارگاه های خانگی نیاز است که محیط کارگاه را انتخاب کنید و از بهداشت همان منطقه باید پروانه بهداشتی بگیرند و هم از وزارت کار مجوز کسب و کار خانگی باید بگیرید.

برای راه اندازی کارگاه صنعتی هم از بهداشت و هم از وزارت کار باید مجوز گرفت. در ادامه باید از اتحادیه تولیدی میوه خشک مجوز لازم را دریافت کنید و همچنین برای بسته‌بندی از اتحادیه بسته بندی مواد غذایی مجوز تهیه کنید. مدارک و اسناد لازم را از تهیه کرده و به مراجع مربوطه تحویل  بدهید.

 

راه اندازی کارگاه میوه خشک کنی

 

سرمایه لازم برای راه اندازی کارگاه میوه خشک کنی

حداقل سرمایه ای که برای شروع کار به صورت خانگی نیاز دارید حدود دوازده میلیون تومان است. این هزینه فقط برای دستگاه خشک کن و برق و خرید مواد اولیه است. برای کارگاه های صنعتی سرمایه اولیه را بسیار بسیار بالا تر در نظر بگیرید. حدود سرمایه اولیه برای کارگاه میوه خشک کنی صنعتی حدود صد میلیون تومان است. اما نکته مثبت این کار این است که در مدت کوتاهی به درآمدزایی میرسید و پس از چند ماه کار کردن سرمایه اولیه برمیگردد. پس میتوان گفت اگر تولیدی میوه خشک را به درستی راه اندازه کنید، کسب و کار خود را راه اندازی کرده و سود خوبی دریافت کنید.

 

تجهیزات تولیدی میوه خشک

  • برای راه اندازی خط تولید صنعتی به دستگاه شستشو و وان شستشو نیاز است. بسته به اینکه میخواهید میوه خشک کنید یا سبزی وان های گردون یا وان معمولی باید تهیه کنید.
  • برای سبزیجات دستگاه آبگیری و خشک کن هم لازم است.
  • از اسلایسر برای خردکردن میوه ها و سبزی ها استفاده میشود.
  • برای تناژ بالا بهتر است دستگاه های پوست گیر و هسته گیر هم داشته باشید.
  • سپس دستگاه خشک کن نیاز است و بعد از آن دستگاه دسته بندی. برای بسته بندی خوب هزینه کنید تا محصول خود را در یک بسته بندی شکیل و زیبا به دست مشتری برسانید.

 

کارگاه میوه خشک کنی

 

7 نکته برای راه اندازی تولیدی میوه خشک موفق

برای شروع هر کاری بهتر است ابتدا با فعالان در این حوزه مشورت کنید تا فوت و فن های کار را بشناسید. در این جا ما تجربه تعدادی از کارآفرینان حوزه تولید میوه خشک را بیان میکنیم:

1-دستگاه های با کیفیت، تضمین کننده کیفیت محصول نهایی شما هستند

2-مواد اولیه را از تولید کننده و کشاورز بخرید تا کیفیت بالاتری داشته باشند

3-با توجه به نیاز بازار هدف، محصول نهایی را تغییر دهید؛ اگر بازار به جای سیر خشک شده به پودر سیر احتیاج داشت، پودر سیر تولید کنید

4-خط تولید را با توجه به نوع میوه راه اندازی کنید تا کمترین دور ریز و بیشترین کیفیت را داشته باشید

5-بنک داران و بازاریاب های خود را داشته باشید 

6-قیمت مناسب در کنار کیفیت حرف اول را میزند؛ قیمت بالا و نجومی ندهید

7-بسته بندی درست و زیبا، تضمین کننده فروش شما. به بسته بندی اهمیت دهید

 

خلاصه ای از صفر تا صد راه اندازی تولیدی میوه خشک

اگر بخواهیم به طور خلاصه هر آنچه که تاکنون گفته ایم را جمع بندی کنیم؛ تولید میوه خشک خانگی کنی شغلی پر درآمد است. تولیدی میوه خشک شده صنعتی هم با داشتن سرمایه و عزم لازم قابل انجام است ولی باید خط تولید را به طور بهینه راه اندازی نمود. برای کارگاه خانگی یک دستگاه خشک کن کوچک لازم است و بقیه کارها به صورت دستی انجام میشود.

برای یک کارگاه صنعتی علاوه بر یک دستگاه خشک کن صنعتی با ظرفیت بالا، دستگاه های شست و شو، آب گیری، پوست کن، هسته گیر و خرد کن؛ در ادامه خشک کن و دستگاه های مختلف بسته بندی استفاده میشود. برای شروع بکار مجوز های لازم باید دریافت شود و برای آغاز به کار یک کارگاه تولیدی صنعتی باید افرادی برای انجام کارها با دستگاه های مختلف نیز گذشته شود.

 

فیلم کارگاه میوه خشک کنی

 

 

کارگاه میوه خشک کنی در ارومیه

در ارومیه محصولات کشاورزی بسیار زیاد و با قیمت بسیار مناسب تولید میشود. این کم بودن قیمت ماده اولیه به تولید بیشتر همچنین با کیفیت تر می انجامد. اگر به دنبال راه اندازی کارگاه میوه خشک کنی در ارومیه هستید باید بدانید که میتوانید گوشه چشمی هم به صادرات داشته باشید و اگر محصولات خود را با بسته بندی مناسب و کیفیت بالا تولید کنید، درآمد دلاری هم میتوانید داشته باشید.

 

کارگاه میوه خشک کنی در تبریز

تبریز شهر صنعتی است. علاوه بر این پرجمعیت نیز میباشد به همین علت اگر محصولی به خوبی تولید و عرضه شود و با فروشگاه های بزرگ، رستوران ها و هتل ها قرار داد بسته شود، میتواند در مدت زمان کوتاهی شما را به سود برساند. برای راهن اندازی میوه خشک کنی در تبریز میتوانید با باغداران اطراف تبریز قرار ببندید تا میوه را مستقیما از کشاورز و با قیمتی بسیار مناسب تهیه کنید. این امر موجب میشود تا مواد اولیه با قیمت کمتر و کیفیت بالاتر به دست شما برسد و حاشیه سودتان بیشتر شود.

 

اشتراک گذاری در:

ثبت نظر جدید