معرفی دستگاه میوه خشک کن خانگی به همراه قیمت

برای مشاوره رایگان خرید دستگاهها تماس بگیرید.
معرفی دستگاه میوه خشک کن خانگی به همراه قیمت
  • ۱۴۰۱/۱۱/۰۴

میوه خشک از محصولاتی است که روز به روز تقاضای آن در بازار در حال افزایش است. درست است که این محصول طعم میوه اصلی را ندارد اما به دلیل از دست دادن رطوبت و آبی که داخل میوه است مزه ی خاصی می گیرد. همچنین این میوه های خشک فواید بسیار زیادی برای سلامت بدن دارند. میوه خشک هم به صورت سنتی یعنی جلوی نور آفتاب و هم با استفاده از دستگاه های خشک کن میوه تولید می شود.  دستگاه های میوه خشک کن در حالت کلی به دو دسته صنعتی و خانگی تقسیم می شوند. با ما همراه باشید تا در این مطلب شما را با دستگاه میوه خشک کن خانگی و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید آشنا کنیم.

 

دستگاه میوه خشک کن خانگی

 

دستگاه میوه خشک کن خانگی

یکی از جدیدترین و پرسودترین کسب و کارهای خانگی که در چند وقت اخیر گسترش پیدا کرده است فروش میوه خشک است. این میوه ها با استفاده از دستگاه میوه خشک کن خانگی تولید می شوند. دستگاه های خشک کن میوه خانگی ظرفیت و ابعاد کمتری نسبت به نوع صنعتی دارند. بنابراین میزان میوه خشک تولید شده در هر بار نسبت به دستگاه های صنعتی کمتر است. به طور میانگین ظرفیت ورودی این دستگاه های خانگی بین ۱۵ تا ۲۰ کیلو گرم میوه است. یکی از مزیت های این دستگاه این است که به دلیل اندازه کوچک به راحتی در خانه قابل استفاده است. بنابراین می توانید از آن برای ایجاد یک کسب و کار خانگی و یا حتی در قنادی ها استفاده کنید.

 

طرز کار دستگاه میوه خشک کن خانگی

اغلب دستگاه‌ های میوه خشک کن خانگی دارای یک درپوش و چند سینی هستند. ابتدا میوه های برش داده شده بر روی این سینی ها چیده می شوند و در دستگاه قرار می گیرند. سپس با استفاده از انرژی برق، المنت های داخل دستگاه داغ شده و حرارت و گرما در داخل دستگاه به صورت یکسان پخش می شود. آب میان بافتی میوه ها به تدریج خشک می شود و پس از گذشت مدت زمان مشخصی میوه ها به طور کامل خشک می شوند بدون آن که پخته شوند. توجه داشته باشید که تعداد سینی های داخل هر دستگاه باتوجه به ظرفیتش مشخص می شود. پس حجم میوه خشک در هر دستگاه نسبت به دستگاه دیگر متفاوت است.

 

بهترین مارک دستگاه میوه خشک کن خانگی

یکی از رایج ترین سوالاتی که از ما پرسیده می شود این است که بهترین مارک دستگاه میوه خشک کن خانگی کدام مارک است؟ اما پاسخ دادن به این سوال بسیار دشوار است زیرا برندهای بسیار زیادی در این زمینه به تولید دستگاه با ظرفیت های مختلف می پردازند. با توجه به اینکه دستگاه های میوه خشک کن خانگی ظرفیت کمی دارند به سرعت دچار عیب نمی شوند و در نتیجه طول عمر بالایی دارند. بنابراین تشخیص و معرفی بهترین مارک های دستگاه خشک کن صنعتی کار راحت تری نسبت به دستگاه های خانگی است.

 

دستگاه میوه خشک کن خانگی

 

خرید دستگاه میوه خشک کن خانگی

اگر شما نیز قصد راه اندازی یک کسب و کار خانگی با استفاده از دستگاه میوه خشک کن خانگی دارید باید پیش از خرید آن چند نکته مهم را بررسی کنید.

۱. سایز دستگاه و ظرفیت آن: ابتدا باید کاربرد این دستگاه و میزان میوه های خشکی که انتظار دارید توسط آن دستگاه تولید شود را مشخص کنید. تا بتوانید سایز مناسب دستگاه را انتخاب کنید. در حالت کلی دستگاه های خشک کن میوه خانگی که به صورت افقی هستند ظرفیت بالاتری نسبت به دیگر مدل ها دارند.

۲. بررسی توان مصرفی دستگاه میوه خشک کن: زیرا به هر اندازه که توان مصرفی یک دستگاه بالاتر باشد مدت زمان کمتری برای گرم شدن آن نیاز است.

۳. قابلیت تنظیم دما : یکی دیگر از مهم ترین مواردی که باید در هنگام خرید دستگاه خشک کن میوه بررسی کنید داشتن قابلیت تنظیم دمای دستگاه است. زیرا تمام میوه ها دمای یکسانی برای خشک شدن نیاز ندارند.

۴. بررسی میزان یکنواختی حرارت داخل دستگاه

۵. نوع سوخت مصرفی دستگاه

 

قیمت دستگاه میوه خشک کن خانگی

قیمت این دستگاه ها بر اساس عوامل مختلفی مانند ظرفیت، کیفیت، عملکرد بالا، توان مصرفی، نوسانات قیمت مواد اولیه و... متفاوت می باشد. بنابراین نمی توان برای تمام دستگاه های میوه خشک کن خانگی قیمت مشخصی را بیان کرد. قیمت همواره جزء اصلی ترین معیار های خرید دستگاه میوه خشک کن خانگی بوده است. اما همانطور که گفتیم تنها تفاوت ظرفیت باعث ایجاد اختلاف در این قیمت ها نمی شود. بنابراین پیش از خرید حتما تمام موارد گفته شده را بررسی کنید تا بتوانید بهترین دستگاه را با مناسب ترین قیمت تهیه کنید.

 

اشتراک گذاری در:

ثبت نظر جدید