مجوز بسته بندی خشکبار

برای مشاوره رایگان خرید دستگاهها تماس بگیرید.
مجوز بسته بندی خشکبار
  • ۱۴۰۱/۰۵/۱۳

صنعت مواد غذایی از صنایع پرسود و زود بازده است که همواره رونق دارد. رقابت هم در صنعت مواد غذایی بسیار زیاد است.  از تولید یک محصول غذایی تا بسته بندی و فروش این محصول افراد زیادی در کنار هم کار میکنند و از دستگاه های مختلفی استفاده میشود.

برخی از فعالین این بخش مواد غذایی مانند خشکبار، حبوبات را به صورت عمده خریداری میکنند و سپس با تهیه دستگاه های بسته بندی، این مواد را در بسته بندی های شکیل به فروش میرسانند.اما به جهت حساس بودن مواد غذایی و ارتباط مستقیم غذا با سلامت مردم، برای بسته بندی هم مجوز لازم است.

در این مقاله به طور اختصاصی به نحوه گرفتن مجوز بسته بندی خشکبار، مراحل انجام آن و همچنین بسته بندی خشکبار صحبت خواهیم کرد.

 

مجوز بسته بندی خشکبار

 

نحوه ثبت برند و شرکت مواد غذایی

 

برای بسته بندی هر ماده غذایی باید مجوز داشته باشید و این مجوز به شرکت داده میشود. برای ثبت شرکت و همچنین ثبت برند خود باید به ارگان های مختلفی مراجعه کنید که ما مراحل را به طور کامل توضیح میدهیم:

ابتدا لازم است محیطی که قرار است در آن کار انجام شود را مشخص کنید و از سازمان غذا و دارو مجوز بهداشت دریافت کنید.

 

مجوز بسته بندی مواد غذایی

 

پروانه بهداشت مجوزی است که بر اساس آن به شرکت‌ها و کارگاه‌های مختلف بسته‌بندی اجازه داد می‌شود تا انواع مختلف فرآورده‌های خوردنی یا آشامیدنی را مطابق با مشخصاتی که ارائه داده‌اند و مورد تایید اداره بهداشت قرار گرفته به بازار عرضه کنند.

 

اداره نظارت بر موادغذایی، وزرات بهداشت و سازمان غذا و دارو صادر می‌شود به شما پروانه تاسیس خواهد داد و برای به‌ثبت رساندن نام تجاری و دریافت پروانه بهره‌برداری از سازمان‌های غذا و دارو الزامی است.

 

یک بپروانه بهره برداری هم نیاز است که این مجوز باید از اداره صنایع و یا جهاد اخذ شود  و در صورت داشتن شرایط لازم و کافی از لحاظ تجهیزات و دستگاه بسته بندی مواد غذایی یا دستگاه وکیوم مواد غذایی استاندارد و مورد تایید به شما اعطا خواهد شد. مهم است که دستگاه بسته بندی زعفران، دستگاه بسته بندی ادویه، دستگاه بسته بندی خرما، دستگاه بسته بندی عسل یا دستگاه بسته بندی حبوبات دارای کیفیت خروجی قابل اطمینانی برای حفظ سلامت و بهداشت این مواد خوراکی داشته باشند. اولین مرحله گرفتن پروانه بهره‌برداری بسته‌بندی موادغذایی هم این است که جواز تاسیس خود را از جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت یا سازمان غذا و دارو دریافت کنید و سپس یک مسئول فنی واجد شرایط مورد نظر سازمان را برای نظارت بر کار خود معرفی کنید.

 

به این ترتیب شما مجوز های لازم را برای بسته بندی خشکبار و میوه خشک دریافت خواهید کرد.

اشتراک گذاری در:

ثبت نظر جدید