علت ورشکستگی کارگاه تولید میوه خشک | چه اشتباهاتی را انجام ندهیم

برای مشاوره رایگان خرید دستگاهها تماس بگیرید.
علت ورشکستگی کارگاه تولید میوه خشک | چه اشتباهاتی را انجام ندهیم
  • ۱۴۰۱/۰۱/۰۴

هر تولیدکننده ای زمانی که کارگاه تولیدی خود را راه اندازی میکند و روی یک حوزه سرمایه گذاری میکند، نگران از دست رفتن سرمایه و ورشکستگی است. اما این ترس از ورشکستگی نباید مانع شما برای شروع کارگاه تولیدی تان باشد. تولیدکنندگان میتوانند با شناخت مسائلی که موجب شکست و کاهش فروش میشود را بشناسند و نسبت به رفع این مسائل اقدام کنند.

در شروع یک کارگاه تولیدی باید به خوبی بازارمصرفی، امکان صادرات و نحوه تهیه مواد اولیه را بررسی نمایید و با یک دید باز اقدام به راه اندازی یک کسب و کار جدید نمایید. همچنین از متخصصان امر عواملی که میتواند موجب شکست و یا کاهش سود شما شود را پرس و جو کنید و با آگاهی کامل سرمایه گذاری نمایید. نظرسنجی از مشتریان و شناخت نیاز آنها نقش زیادی در موفقیت شغلی شما دارد پس وقت گذاشتن برای این مورد را فراموش نکنید.

با این مقاله از ایمن الکترونیک همراه باشید. ما تولیدکننده و فروشنده دستگاه های خشک کن صنعتی و خانگی هستیم. برای آشنایی با دستگاه های تولیدی شرکت ما صفحه دستگاه خشک کن میوه را بررسی کنید.

 

ورشکستگی تولیدی میوه خشک

 

چه میزان سرمایه برای راه اندازی کارگاه تولیدی میوه خشک لازم است

حداقل سرمایه ای که برای شروع کار به صورت خانگی نیاز دارید حدود دوازده تا پانزده میلیون تومان است. این هزینه فقط برای دستگاه خشک کن و برق و خرید مواد اولیه است و بیشتر برای کارگاه های خانگی این مبلغ کافی است. ما در مقاله درآمد شغل میوه خشک کنی خانگی در مورد کسب و کار میوه خشک کنی در خانه توضیحات جامع و کاملی داده ایم . اگر بدنبال ساخت یک کارگاه خانگی هستید پیشنهاد میکنیم این مقاله را نیز مطالعه کنید.

برای کارگاه های صنعتی سرمایه اولیه را بسیار بالا تر در نظر بگیرید. حدودا صد میلیون تومان برای راه اندازی کارگاه صنعتی لازم است. این مبلغ برای خرید یک خط تولید کامل همچنین مواد اولیه و استخدام اپراتور برای کار با دستگاه لازم است. خط تولید صنعتی باید با سرعت بالا و تولید بسیار بالا کار کند که این امر مکانیزه بودن همه مراحل را ضروری میکند. خط تولید میوه و سبزی خشک با توجه به ظرفیت دستگاه ها همچنین مدت زمانی که کار میکنند میتواند چند شیفت کار کند.

 

ورشکستگی کارگاه میوه خشک

 

چه عواملی موجب شکست کسب و کار میوه خشک کنی میشود

در یک کارگاه میوه خشک کنی عوامل مختلفی در کنار هم یک باعث تولید یک محصول خوب میشوند. اوپراتور هایی که با دستگاه ها کار میکنند، دستگاه هایی که خریداری شده اند و کیفیت دستگاه ها، بازاریابی مناسب و پیدا کردن بازار های هدف مناسب برای عرضه محصولات تولید شده، هم چنین خرید میوه ها با قیمت مناسب و کیفیت خوب همگی در یک خط تولید اهمیت دارند.

در مقاله راه اندازی کارگاه میوه خشک کنی در مورد راه اندازی کارگاه توضیحات بسیار خوبی را ارائه داده ایم. 

خط تولید نامناسب :

هر میوه و سبزی شیوه خاصی برای شستشو، اسلایس شدن و خشک شدن دارد.پس اگر خط تولیدی که برای یک میوه راه اندازی کرده ایم متناسب با میوه نباشد ممکن است مقدار زیادی از محصول از بین رفته و همینطور محصول نهایی هم با کیفیت نباشد. به عنوان مثال برای بعضی از میوه ها دستگاه پوست کن و هسته گیر نیاز است، در صورت تعبیه نشدن این دستگاه ها در خط تولید مقدار زیادی از میوه ها دور ریخته میشود. دور ریختن میوه هم به معنی از دست رفتن سرمایه اولیه و تولید کمتر محصول نهایی است. با توجه به نوع میوه ای که میخواهید خشک کنید، میزان میوه تازه و میزان میوه خشک بدست آمده را از پیش تعبیه کنید. مثلا برای بعضی از میوه ها از هر ده کیلو گرم میوه، به میزان صد گرم میوه خشک شده تولید میشود. کم تر شدن محصول نهایی نشان از خط تولید نا مناسب شما دارد.

 

کارگاه میوه خشک

 

دستگاه های بی کیفیت :

اگر دستگاهی که استفاده میشود کیفیت خوبی نداشته باشد دور ریز محصولات را بیشتر میکند پس محصول نهایی کمتر خواهد بود. همچنین در هنگام خرید دستگاه خشک کن باید دقت شود که این دستگاه چه مقدار برق مصرف میکند و میوه را به طور مناسبی خشک میکند یا خیر. در برخی از دستگاه های خشک کن محصولات به طور یکنواخت خشک نمیشوند و کیفیت نهایی را پایین می آورند.

برای کارگاه های خانگی دستگاه های کابینتی کوچک تر توصیه میشود و برای کارگاه های تولیدی بزرگ تر دستگاه خشک کن تونلی با ظرفیت بالا توصیه میشود.

مواد اولیه بی کیفیت :

پیشنهاد ما به شما این است که محصولات کشاورزی را از خود کشاورز بخرید تا هم از کیفیت مطمئن شوید هم با حذف دلال ها، قیمت پایین تری بابت محصول بپردازید. به این ترتیب یک همکاری خوب بین شما و تامین کننده مواد اولیه خواهد بود که نتیجه آن پرداخت قیمت کمتر بابت مواد اولیه، کیفیت بالاتر و سردرگمی کمتر خواهد بود.

بازاریابی نامناسب :

اینکه هر محصول خشک شده را به کجا و چگونه عرضه کنید مسئله بسیار مهمی است که اکثر تولید کنندگان از آن غافل هستند. به عنوان مثال اگر شما گوجه خشک تولید میکنید با پودر کردن این گوجه خشک ها و تولید پودر گوجه میتوانید عرضه محصول خود را به بیمارستان ها و هتل ها چندین برابر کنید.

میوه خشک شده را میتوانید به شیرینی فروشی ها و فروشگاه های زنجیره ای عرضه کنید. با بنک داران و پخش کنندگان صحبت کنید تا محصول شما را در سراسر کشور پخش کنند.

 

تولید میوه خشک براق :

ظاهر جذاب میوه های خشک شده یکی از شیوه های جذب مشتری است. میوه خشک هایی که برق میزنند یا رنگشان سیاه و کدر نشده است راحت تر نظر مشتری را جلب میکنند. برای اینکار میتوانید از ترکیب آب و شکر برای جذاب کردن ظاهر میوه و همچنین از ترکیب های سولفات دار برای جلوگیری از سیاه شدن میوه ها استفاده کنید.

 

کارگاه میوه خشک

 

قیمت بالا:

قیمتی که روی محصول خود میگذارید باید رقابتی باشد و بتوانید با سایر تولیدکنندگان رقابت نمایید. سود بالا بسیار جذاب است اما قیمت گذاری بالا میتواند موجب شود که مشتری از شما خرید نکند. حاشیه سود را متناسب با هزینه های اولیه و توان خرید مردم در بازار تعیین کنید. با قیمت های نجومی و غیر واقعی مشتری ها را ناامید نکنید.

محصول نهایی بی کیفیت:

با یک اشتباه در خط تولید ممکن است محصول نهایی شما کیفیت کافی را نداشته باشد. به عنوان مثال بعضی از میوه ها پس از اسلایس سیاه میشوند و رنگ زیبای خود را از دست میدهند. در این موارد خط تولید باید به گونه ای برنامه ریزی شود که میوه به سرعت به خشک کن انتقال یابد و فراید خشک کن پیش از تغییر رنگ آغاز شود.

 

کارگاه میوه خشک

 

وام برای تولید میوه خشک

بعضی از بانکها وام و تسهیلاتی برای اشتغال میدهند که با این وام میتوان کسب و کار های کوچک را راه اندازی نمود.برای برخی از این وام ها ضامن لازم نیست اما مبلغ آن کم میباشد که برای شروع کار مناسب است. بسیج سازندگی از مراکزی است که وام های خوبی برای راه اندازی کارگاه ها میدهد. با ارتباط گرفتن با یکی از این مراکز و درخواست وام، سرمایه اولیه خود بیشتر کنید و کارگاه خود را گسترش بدهید.

 

ورشکستگی کارگاه میوه خشک

 

میوه خشک را کجا بفروشیم

ابتدا باید نوع فروش خود را مشخص کنید.

  • عمده فروشی
  • خرده فروشی

 

کارگاه میوه خشک

 

اگر مایلید که به صورت عمده محصول تولیدی خود را بفروش برسانید، نیاز به بسته بندی های شیک و گران قیمت ندارید فقط کافیست محصول را به بنک دار یا توزیع کننده ها بفروشید. در این شیوه حاشیه سود کمتر است.

خرده فروشی نیاز به بسته بندی ها جذاب، ارتباط مستقیم با مشتری دارید.

 

کارگاه میوه خشک

 

شما میتوانید محصولات خود را به کشور های همسایه صادر کنید. به هتل ها و بیمارستان ها محصولات مانند سیب زمینی خشک و گوجه خشک را بفروشید. همینطور میوه های خشک شده را به شیرینی فروشی ها و آجیل فروشی ها بدهید. برای این کار بازاریابی خوب نیاز است و کیفیت محصول نهاییتان را بالا ببرید.

 

 

صادرات میوه خشک

یکی از راه های جلوگیری از ورشکستگی کارگاه میوه خشک کنی و موفقیت در این مسیر، گسترش بازار فروش محصولات است. این گسترش بازار میتواند با صادرات به کشورهای همسایه انجام شود. صادرات درآمد خوبی را نصیب صادر کننده میکند و هم به دلیل مسائل اقتصادی و اختلاف قیمت دلار با ریال سود خیلی خوبی را برای شما فراهم میکند. برای صادرات ابتدا باید کیفیت محصولات خشک را تا حد زیادی بالا ببرید. از افزودنی ها و نگه دارنده های کمی استفاده کنید. چرا که تمامی محصولات از لحاظ مواد افزودنی آزمایش میشوند و استاندارد های سفت و سختی در زمینه مواد افزودنی دارند. پس از آن بسته بندی مناسب است. کشورهایی مثل روسیه، عراق، بحرین، قطر، کویت که به ایران نزدیک هستند میتوانند مقصد مناسبی برای صادرات محصولات خشک شده شما باشند.

 

اشتراک گذاری در:

ثبت نظر جدید