روش خشک کردن موز با دستگاه میوه خشک کن

برای مشاوره رایگان خرید دستگاهها تماس بگیرید.
روش خشک کردن موز با دستگاه میوه خشک کن
  • ۱۴۰۱/۱۱/۱۸

موز را هم می توان به صورتی خانگی و هم با استفاده از دستگاه های مخصوص خشک کرد. در روش خشک کردن موز با دستگاه میوه خشک کن می توان حجم بیشتری از میوه ها را در مدت زمان کمتری تولید کرد. به همین دلیل است که این روش از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

برای خشک کردن این میوه با استفاده از دستگاه ابتدا موزها را به شکل دلخواه ( دایره ای، مکعبی، اسلایس های طولی و بزرگ) برش دهید. موزها را کمی در آب و آبلیمو قرار دهید تا سیاه نشوند. سپس آن ها را در دستگاه قرار داده و دمای آن را تنظیم کنید. مدت زمان ماندن موزها در دستگاه و درجه آن به نوع دستگاه و اندازه اسلایس ها بستگی دارد. فراموش نکنید که در فواصل زمانی مشخص به موزها در داخل دستگاه سر بزنید و میزان خشک شدن آن ها را بررسی کنید.

 

موز خشک

موز یک میوه بومی جنوب شرق آسیا است که کاربردهای فراوانی دارد از مربای موز گرفته تا ژله و حتی موز خشک. همانطور که می دانید خشک کردن میوه ها یکی از قدیمی ترین روش ها برای جلوگیری از فاسد شدن و افزایش طول عمر آن ها است. موز خشک یکی از تردترین میوه های خشک است که از آن برای تزیین سالاد، دسر و کیک استفاده می شود.

چیپس موز یا موز خشک شده یکی از خوشمزه ‌ترین خشکبارها است که در چند سال اخیر جایگاه ویژه ای در مهمانی ها و پذیرایی ها پیدا کرده است. زیرا علاوه بر طعم بی نظیری که دارد غنی از ویتامین A، ویتامین C، آهن، فسفر، کلسیم، سدیم، انواع کربوهیدرات ها و... می باشد. همین امر نیز سبب می شود که به یک خشکبار بسیار مقوی تبدیل شود.

 

 

خواص موز خشک شده

پس از آن که به معرفی و روش خشک کردن موز با دستگاه میوه خشک کن پرداختیم نوبت به خواص آن می رسد. این خشکبار یکی از انواع میوه های خشک معروف و محبوب در جهان است که برای پرهیز از خوردن مواد غذایی پرکالری با چربی و قند اضافه بهترین جایگزین است. خواص موز خشک شده با خود میوه موز برابری می کند که در ادامه برخی از این خواص را به شما معرفی کرده ایم:

۱. بهبود عملکرد ضربان قلب به دلیل وجود پتاسیم در موز خشک

۲. جلوگیری از ابتلا به فشار خون و کنترل آن

۳. افزایش انرژی و تامین سوخت و ساز بدن به دلیل وجود کربوهیدرات ها

۴. بهبود عملکرد دستگاه گوارش و سهولت در دفع به دلیل وجود فیبر در آن

۵. کمک به هضم بهتر غذا

۶. تنظیم قند خون

۷. درمان کم خونی به ویژه برای خانم ها در دوران قاعدگی

۸. تقویت سیستم ایمنی بدن به دلیل وجود ویتامین C

۹. سلامتی کلیه ها به ویژه موزهایی که دارای خال های سیاه هستند

۱۰. تنظیم اسید معده و درمان درد معده

۱۱. کمک به داشتن پوستی سالم و شاداب

 

 

چطوری موز خشک کنیم سیاه نشه

در روش خشک کردن موز با دستگاه میوه خشک کن نیز ممکن است موزها سیاه شوند. برای جلوگیری از سیاه شدن آن ها در هنگام خشک کردن بهتر است آب را با کمی آبلیمو مخلوط کنید. سپس مدتی موزها را در داخل این محلول قرار دهید و سپس از آن خارج کرده و در دستگاه قرار دهید. همچنین برای شیرین شدن موزها می توانید کمی عسل نیز به این محلول اضافه کنید.

 

 

موز خشک شده قیمت

همانطور که گفتیم روش های تولید موز خشک شده با یکدیگر متفاوت هستند و همین عامل سبب می‌ شود که در بازار قیمت های مختلفی برای آن ارائه شود. زیرا در حال حاضر موز خشک توسط برندهای مختلف با بسته بندی و سطح کیفیت های متفاوت به بازار عرضه می شوند. بنابراین می ‌توان گفت که عواملی مانند برند، نوع بسته بندی، سطح کیفی محصول، میزان عرضه و تقاضا در بازار، رنگ، اندازه موز، درصد رطوبت و حجم خرید می توانند نقش تعیین‌ کننده‌ ای در قیمت آن داشته باشند.

به هر اندازه که میزان تقاضا در بازار برای موز خشک بیشتر از عرضه باشد قیمت آن نیز بالاتر می ‌رود. از طرفی دیگر نیز نرخ تورم سبب شده است که هزینه هایی مانند بسته بندی، حمل و نقل، نیروی انسانی و قیمت دستگاه های خشک کن بالا بروند.

 

اشتراک گذاری در:

ثبت نظر جدید