دستگاه خشک کن برقی با گازی چه تفاوت هایی دارد؟کدام یک بهتر است؟

برای مشاوره رایگان خرید دستگاهها تماس بگیرید.
دستگاه خشک کن برقی با گازی چه تفاوت هایی دارد؟کدام یک بهتر است؟
  • ۱۴۰۱/۰۱/۰۸

دستگاه های خشک کن ماکروویوی، نسل جدیدی از دستگاه های خشک کن برقی هستند که از برق برای خشک کردن مواد استفاده میکنند. این دستگاه ها برخلاف دستگاه های گازی منبع حرارت ندارد و از طریق ساخت و تاباندن امواج بسیار ریز به نام ماکرو به مواد موجب تغییر ساختار مولکول های آب در آنها میشود و بدنبال آن آب مواد تبخیر میشود.

در صفحه دستگاه های خشک کن میوه، ما دستگاه های خشک کن ماکروویوی کابینتی و تونلی تولیدی خود را معرفی کرده ایم.در مقابل دستگاه های گازی قرار دارد که مشعل و کوره داشته و با گرم کردن محیط دستگاه باعث خشک شدن مواد قرار گرفته در آن میشود. با ما همراه باشید تا در مورد مزایا و معایب هر یک بیشتر بدانیم.

انواع دستگاه های میوه خشک کن

دستگاه های میوه خشک کن بر حسب سوختی که استفاده میکنند انواع مختلفی دارند:

دستگاه میوه خشک کن برقی

این دستگاه ها که از برق برای خشک کردن استفاده میکنند، بعضا با گرم کردن المنت محیط دستگاه را گرم میکنند. نسل جدیدتری از میوه خشک کن های برقی، میوه خشک کن های ماکروویوی هستند و با امواج ماکرو موجب تبخیر آب میشوند و دیگر المنت و مرکز حرارت ندارند. خشک کن های ماکروویو با تحریک مولکول های آب موجب میشوند تا حرارت از مرکز محصول شروع شود.

استفاده از مایکروویو در دستگاه های خشک کن از جمله فناوری های بسیار جدید است که شرکت دانش بنیان ایمن الکترونیک باختران موفق به بومی سازی و همچنین تولید دستگاه های صنعتی با این فناوری جدید شده است. خشک کن ماکروویو برخلاف دستگاه های قدیمی برقی با سرعت بالا و مصرف انرژی بهینه میتواند مقدار زیادی میوه و سبزی خشک شده تحویل دهد. از طرفی خشک کردن با مایکروویو باعث میشود میوه ها و سبزیجات رنگ و بوی خود را حفظ کنند و محصول نهایی کیفیت بالایی داشته باشد.

 

خشک کن میوه مایکرووی

دستگاه میوه خشک کن گازی

این دستگاه ها از گاز شهری به عنوان سوخت استفاده میکنند. در این دستگاه ها مشعل با گاز روشن شده و یک کوره برای ایجاد حرارت وجود دارد. مواد و میوه ها در این دستگاه با گرمای حاصل از سوختن گاز خشک میشوند. دستگاه های میوه خشک کن گازی ابعاد بزرگی دارند و در هر یک ساعت یک تا دو لیتر گاز شهری مصرف میکنند.

 

خشک کن میوه گازی

 

دستگاه میوه خشک کن مایکروویوی چگونه کار میکند؟

دستگاه خشک کن مایکروویوی با بهره گیری از ریز موج  تغییراتی را  در پلاریزاسیون آب درون محصولات ایجاد میکند و باعث گرم شدن محصولات شده و مرحله خشک شدن آغاز میشود به لطف این گرمای داده شده به محصول، بخار آبی که از درون محصول خارج می شود به بیرون آن منتقل میشود.

فن هایی در داخل این دستگاه تعبیه شده است که بخارات حاصل را به خارج از فضای میوه خشک کن منتقل میکند و میوه ها و سبزیجات و سایر محصولات در یک محیط مناسب، با کیفیت بالا خشک میشوند. 

دستگاه های شرکت ایمن بنیان سینی های دوار دارند که این موضوع موجب یکدست خشک شدن محصول میشود. سینی های دوار در مدت زمان بسته بودن در خشک کن کابینتی میچرخد و با چرخش به یکنواخت خشک شدن میوه و سبزی ها کمک میکند.

 

دستگاه خشک کن

دستگاه میوه خشک کن گازی چیست؟

سوختی که این دستگاه با آن کار میکند گاز است. دستگاه های گازی از یک یا دو کابین، یک کوره و فن تشکیل شده اند.در این دستگاه ها مشعلی درون کوره قرار دارد که با سوختن گاز، حرارت تولید میکند. این حرارت توسط چندین فن در محیط کابین پخش میشود. محیط کابین بسیار گرم میشود و این گرما موجب میشود که محصولات قرار داده شده در داخل آن خشک شوند.

 

دستگاه های خشک کن ماکروویوی و خشک کن گازی چه تفاوت هایی دارند؟

اولین و مهمترین تفاوت در نوع سوخت مصرفی است. دستگاه های مایکروویوی با برق کار میکند و دستگاه های گازی، به گاز شهری متصل هستند. پیشتر گفته میشد که سرعت خشک شدن محصولات در دستگاه گازی بیشتر از دستگاه های برقی است؛ اما شرکت ایمن الکترونیک باختران این ادعا را دارد که سرعت خشک کردن دستگاه های مایکروویوی تولیدی این شرکت بسیار بالاتر از دستگاه های برقی دیگر و حتی دستگاه های گازی میباشد و انرژی مصرفی هم چندان زیاد نیست.

تفاوت دیگر این دو نوع دستگاه در داشتن مشعل و کوره است که در دستگاه های گازی وجود دارد اما درد دستگاه های مایکروویوی دیده نمیشود. در دستگاه های مایکروویی ساخت شرکت ایمن الکترونیک سینی دوار هستند و به علت خشک شدن با امواج محصولات یکدست خشک میشوند.

 

میوه خشک

 

آیا کیفیت مواد خشک شده در این دستگاه ها متفاوت است؟

مواد خشک شده در دستگاه میوه خشک کن مایکروویو به علت سرعت بالا در خشک شدن و همچنین نبود حرارت بالا در کابین، با کیفیت بالاتری خشک میشوند و مواد مغذی بیشتری در آنها باقی میماند. همچنی رنگ و بوی محصولات غذایی حفظ میشود و این موضوع در جذب مشتری اهمیت فراوان دارد. میزان برق مصرف دستگاه های مایکروویوی شرکت ایمن الکترونیک زیاد نیست و استفاده از این دستگاه ها بصرفه است.

 

خشک کن برقی

 

دستگاه میوه خشک کن برقی (مایکروویو) بهتر است یا گازی؟

شاید نسل قدیم خشک کن های برقی هم سرعت پایینی داشتند و هم مصرف برق بالایی داشتند و در مقایسه با دستگاه های گازی حرفی برای گفتن نداشتند اما امروزه فناوری های نوین در تولید خشک های برقی بکار رفته است و با شیوه ای کاملا به روز و جدید میوه ها و سبزیجات را خشک میکند. دستگاه های خشک کن برقی با فناوری مایکروویو هم سرعت بسیار بالایی دارند و هم کیفیت نهایی محصولی که تولید میکنند خوب است.

دستگاه گازی با حرارت بالایی که دارند باعث از بین رفتن ویتامین ها و مواد مغذی داخل میوه و سبزی ها میشوند. همچنین محصولات تولید شده در این دستگاه بخشی از عطر و طعم خود را از دست میدهند چرا که در معرض حرارت زیادی قرار گرفته اند. اتلاف انرژی هم در این دستگاه بسیار بالاست.

در مجموع پیشنهاد شرکت ایمن الکترونیک به شما استفاده از دستگاه های خشک کن برقی با فناوری مایکروویو میباشد. بهترین شیوه پیشرفتن با تکنولوژی های روز دنیا است.

اشتراک گذاری در:

ثبت نظر جدید