دستگاه خشک کن سبزیجات

برای مشاوره رایگان خرید دستگاهها تماس بگیرید.
دستگاه خشک کن سبزیجات
  • ۱۴۰۱/۰۲/۱۸

سبزیجات خشک شده بخشی مهمی از مواد غذایی و ادویه های ایرانی ها را تشکیل میدهند. سبزی ها هم به صورت تازه و مورد استفاده قرار میگیرند و هم به صورت خشک شده. انواع املاح و مواد معدنی در سبزیجات وجود دارد که مصرف آنها را برای بدن ضروری میکند اما مشکل مصرف سبزیجات، فاسد شدن سریع آنهاست. برای حل این مشکل خشک کردن سبزیجات انجام میشود که با حذف رطوبت و آب از سبزی، جلوی فاسد شدن آن ها گرفته میشود. دستگاه خشک کن سبزیجات شرکت ایمن الکترونیک به کمک شما آمده است تا با شیوه ای نوین، سریع سبزی ها را خشک کنید.

 

سبزی خشک شده

 

فواید مصرف سبزیجات

سبزیجات، به گیاهان و یا قسمت های مختلف گیاهات گفته میشود که مزه خوبی دارند و حاوی ویتامین ها هستند که وجود آنها برای بدن لازم و ضروری است. سبزی ها توسط کشاورزان تولید میشوند. این محصولات کشاورزی یکی از اجزا ضروری برنامه غذایی هر انسانی هستند. علاوه بر ویتامین ها، میوه ها و سبزی ها حاوی مقدار زیادی فیبر هستند که در عملکرد روده ها و دستگاه گوارش، وجودشان ضروری است.

گیاهان و سبزیجات معطر مانند ریحان و نعنا تاثیر خیلی زیادی در رفع اسپاسم ها و گرفتگی ها دارند. همچنین تقویت کننده سیستم ایمنی بدن هستند.

جعفری یک سبزی معطر است که خاصیت اشتها آوری دارد و همینطور به عنوان ادویه و طعم دهنده در پخت غذاها استفاده میشود. جعفری حاوی مقداری آهن است و خوردن آن مانند اسفناج به همه توصیه میشود.

تره از سبزی های دیگری است که پای ثابت سفره های ایرانی است و در کنار غذا مصرف میکنند، این گیاه حاوی مقدار زیادی پتاسیم است، کاهنده کلسترول خون میباشد و همچنین باعث بهبود یبوست و بواسیر میشود.

هر سبزی و گیاهی خاصیت خاصی دارد که به سلامتی بدن کمک میکند و آنچه که واضح است نقش غیر قابل جایگزینی سبزی ها و میوه ها در برنامه غذایی روزانه است. پزشکان و متخصصان تغذیه توصیه میکنند همواره در غذاها و در کنار غذا از سبزیجات استفاده شود.

 

جعفری خشکه

 

شیوه های خشک کردن سبزیجات

  • شیوه های سنتی
  • استفاده از دستگاه خشک کن

شیوه سنتی خشک کردن سبزیجات

در این شیوه سبزی هایی که برای استفاده در غذاها مصرف میشوند و یا پودر شده به عنوان ادویه استفاده میشوند. خانم های خانه سبزی ها را شسته و خرد میکنند، سپس روی پارچه زیر نور آفتاب پهن میکنند و گرما باعث تبخیر آب سبزی جات میشود.

این شیوه یک روش بسیار سالم و البته سخت برای خشک کردن سبزیجات بود. با تولید دستگاه های خشک کن سبزی و میوه خانگی و دستگاه های خشک کن سبزی صنعتی، پروسه خشک کردن سبزیجات و میوه ها سریع تر شد.

 

خشک کن سبزی

 

استفاده از دستگاه خشک کن میوه و سبزی

دستگاه های خشک کن همان کار گرمای نور آفتاب را انجام میدهند اما دیگر نیاز به پهن کردن و روزها منتظر خشک شدن سبزی ها نیست. خشک کن سبزیجات در مدت زمان بسیار کمتر و با کیفیت خوبی، مقدار خیلی زیادی سبزی خشک تحویل شما میدهد. دستگاه های خشک کن در ابعاد کوچک و خانگی هستند و دستگاه های بزرگ برای مصرف صنعتی و راه اندازی کارگاه سبزی خشک کنی میباشند. دستگاه های خشک کن در دو نوع گازی و برقی هستند که شرکت ایمن الکترونیک تولید کننده دستگاه های خشک کن سبزی مایکروویو است که با برق کار میکنند. این دستگاه ها نسل جدیدی از دستگاه های خشک کن هستند.

 

خشک کن میوه و سبزی

استفاده از دستگاه و مکانیکی شدن پروسه خشک کردن، باعث سریع تر شدن و همینطور صرفه جویی در وقت میشود. دستگاه خشک کن میوه و سبزی، دستگاهی است که دارای سینی و توری هایی میباشد. این دستگاه یا باز گاز کار میکند یا با برق. دستگاه گازی کوره داشته و سوختن گاز شهری محیط داخل دستگاه گرم میشود. دستگاه برقی هم یا با المنت گرم میشود یا با شیوه ای نوین یعنی تولید امواج مایکروویو باعث تبخیر آب سبزی ها میشود.

در هر دو روش آب سبزی ها تبخیر شده و خشک میشوند. این خشک شدن فرایند فاسد شدن و از بین رفتن مواد غذایی را متوقف میکند و نگهداری از سبزیجات را برای مدت طولانی بسیار راحتتر میکند.

 

دستگاه خشک کن سبزی

 

خشک کردن سبزی با مایکروویوی

دستگاه خشک کن مایکروویو ایمن الکترونیک جدیدترین متد خشک کن میوه و سبزی است. این دستگاه با مصرف بهینه برق، مدت زمان کم و با کیفیت بالا سبزی و میوه ها را خشک میکند. البته دستگاه خشک کن مایکروویو با مایکروویو های خانگی متفاوت است و ظرفیت بالاتری دارد. سبزی های خشک شده با دستگاه خشک کن مایکروویو کیفیت بالاتری دارند و میزان زیادی از ویتامین ها و املاح خود را حفظ کرده اند. دلیل این اتفاق هم این است که شیوه کار دستگاه مایکروویو با دستگاه گازی و المنتی متفاوت است.

 

شغل سبزی خشک کنی

خیلی از خانم ها وقت و فرصت کافی برای خشک کردن سبزی و میوه ها را ندارند اما نیاز به سبزی خشک دارند. این موضوع باعث میشود که تولید سبزی خشک، یک شغل پردرآمد محسوب شود. اگر میخواهید شغل سبزی خشک کنی را شروع کنید یک دستگاه خشک کن میوه و سبزی تهیه کنید. ایمن الکترونیک این دستگاه را در اختیار شما میگذارد. در ابتدا برخی مراحل را دستی انجام دهید و بعد از افزایش در آمد دستگاه هایی مثل وان شستشوی سبزیجات، دستگاه آبگیری و دستگاه خردکن سبزی خریده و خط تولید کاملی را راه اندازی کنید.

شغل سبزی خشک کنی با سرمایه ای اندک و در محیط کوچک قابل راه اندازی است به شرطی که پشت کار و تلاش لازم را داشته باشید تا در ابتدای کار، کارهایی مانند شست و شو و خرد کردن را خودتان انجام دهید.

همچنین بخوانید راه اندازی کارگاه تولید میوه خشک

 

سبزی خشک کن

 

کارگاه سبزی خشک کنی

اگر بدنبال راه اندازی کارگاه سبزی خشک کنی هستید بهتر است بدانید که کیفیت دستگاه های خط تولید نقش خیلی زیادی در کیفیت سبزی خشک های تولیدی شما دارند. به طوری که اگر دستگاه خردکن مناسبی داشته باشید میزان زیادی از دورریز شما کاهش خواهد یافت. از طرفی تحقیق کنید که سبزی مورد نظرتان به چه صورتی مصرف میشود و بازار مصرفی دارد. برخی از سبزیجات مانند : گشنیز، جعفری به عنوان ادویه مصرف میشوند و عرضه آنها به صورت پودری مشتریان شما را چندین برابر میکند.

 

دستگاه خشک کن زعفران 

 

خشک کردن زعفران توسط دستگاه خشک کن، یکی از شیوه های بسیار بصرفه برای تولید زعفران صنعتی است. در حجم بالا و با کیفیت مناسب میتوان زعفران تولید کرد. در مقاله معرفی کامل دستگاه های خشک کن زعفران به طور کامل دستگاه های خشک کن زعفران را بررسی کرده ایم.

 

 

اشتراک گذاری در:

ثبت نظر جدید