خشک کردن گوشت

برای مشاوره رایگان خرید دستگاهها تماس بگیرید.
خشک کردن گوشت
  • ۱۴۰۱/۰۶/۲۴

شاید به نظر برسد با پیشرفت تکنولوژی و وجود یخچال و فریز در هر خانه ، چه نیازی به روش های نگه داری  دیگری مانند گوشت خشک شده است؟ ما هم با شما موافق هستیم می توان گوشت را برای مدتی در فریز به صورت تازه نگهداری کرده و مورد استفاده قرار داد ولی گوشت خشک شده خواص مفید بسیاری دارد که باعث می شود برخی افراد به خصوص ورزشکاران از این روش برای نگه داری گوشت استفاده کنند.

 

خشک کردن گوشت به چه معناست؟

 

خشک کردن گوشت از گذشته مرسوم بوده و امروزه به روش سنتی و صنعتی نیز انجام می شود. 
برای جلوگیری از رشد باکتری و میکروب در گوشت باید آب بافت گوشت گرفته شود .با این روش، طمع و مزه ی واقعی گوشت باقی مانده و گوشت برای مدت طولانی تری قابل استفاده است. به این روش ، خشک کردن گوشت گفته می شود.

 

طرز تهیه ی گوشت خشک شده

 

همان طور که در بخش قبل اشاره کردیم، خشک کردن گوشت قدمت چندهزار ساله دارد. امروزه هم می توان از همان روش های سنتی و قدیمی استفاده کرد اما تکنولوژی در زمینه ی نگه داری مواد غذایی پیشرفت های زیادی داشته است به طوری که می توان با دستگاه های خشک کن گوشت در زمان کمتر و با کیفیت بهتری، گوشت خشک شده تولید کرد.

 

خشک کردن گوشت به روش سنتی

 

 دستگاه خشک کن گوشت

 

در خشک کردن گوشت به روش سنتی می توان گوشت ها را در ابعاد و عرض مناسب برای خشک کردن، برید و سپس در یک ظرف تمیز قرار داده و در مقابل آفتاب پهن کرد. تابش مستقیم آفتاب، باعث گرفته شدن آب بافت گوشت شده و از رشد باکتری و میکروب در گوشت جلوگیری می کند.

 

خشک کردن گوشت به روش صنعتی و سنتی

 

روش دیگری نیز برای خشک کردن گوشت وجود دارد و آن استفاده از دستگاه خشک کن گوشت است. برای تهیه ی گوشت خشک شده در منزل نیز می توانید از این روش استفاده کنید. با استفاده از دستگاه خشک کن گوشت می توان در زمان کوتاه تری ، گوشت خشک شده تولید کرد.

 

طرز تهیه ی گوشت خشک شده در خانه

 

در این روش، ابتدا مانند روش تهیه ی سوسیس، گوشت های مورد نظر را با ادویه های مناسب مخلوط و سپس این مخلوط را چرخ می کنید. سپس گوشت های چرخ شده را با استفاده از قیف مخصوص آشپزی در پلاستیک های تهیه ی سوسیس قرار داده و با نخ دو انتهای پلاستیک را می بندید.

سپس سوسیس های تهیه شده را از آویز، آویزان کرده و در دستگاه خشک کن گوشت قرار می دهید.در مدت بسیار کوتاهی ، گوشت خشک شده آماده می شود.

به جای استفاده از دستگاه خشک کن گوشت می توانید از روش سنتی خشک کردن با بهره  گیری از دود آتش نیز استفاده کنید.

توصیه ی ما این است از دستگاه خشک کن گوشت استفاده کنید. محصول نهایی و گوشت خشک تولید شده به این روش از کیفیت بهداشتی بالاتری برخوردار است و می توان از این گوشت های خشک شده برای مدت طولانی تری استفاده کرد.

 

فواید گوشت خشک شده

 

خشک کردن گوشت

 

علاوه بر مواد با ارزشی که در خود گوشت وجود دارد، خشک کردن گوشت فواید دیگری نیز به آن اضافه می کند.
گوشت خشک شده منبع مناسبی برای تامین پروتئین بدن، حاوی ویتامین های مختلف مانند D و B و سرشار از آهن می باشد.


علاوه بر این، از خواص گوشت خشک شده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • تنظیم فشار خون بدن و درمان کم خونی
  • تقویت استخوان بندی بدن
  • کمک به رشد سریع ماهیچه های بدن

 

روش های نگهداری گوشت خشک شده

 

برای نگهداری مواد غذایی خشک شده مانند میوه های خشک شده و سبزی، می توانید آن ها را در ظروف شیشه ای در بسته قرار دهید و یا  از بسته های وکیومی که مانع از نفوذ هوا به داخل مواد غذایی می شود، استفاده کنید.


برای نگه داری گوشت خشک شده می توانید گوشت خشک شده را در بسته های وکیومی قرار داده و سپس آن را فریز کنید. با این روش می توان گوشت خشک شده را بین چندماه تا 1 سال نگه داری کرد.

 

خشک کردن گوشت در دستگاه خشک کن

 

دستگاه خشک کن مواد غذایی

 

روش های مختلف خشک کردن گوشت را مورد بررسی قرار دادیم. یکی از به صرفه ترین روش ها، استفاده از دستگاه خشک کن مواد غذایی است.

با این روش هم در زمان و هم در هزینه، صرفه جویی خواهد شد. از ویژگی های خوب دستگاه های خشک کن گوشت و مواد غذایی می توان به فن های توزیع حرارت و گرما اشاره کرد.

این فن ها باعث می شوند تا گرما به صورت یکنواخت به تمام قسمت های گوشت نفوذ کرده و گوشت به صورت یکدست خشک شود. این کار ظاهر زیبایی نیز به گوشت خشک شده خواهد داد.


از دیگر ویژگی های دستگاه خشک کن می توان به تنظیم درجه حرارت اشاره کرد. شما می توانید درجه ی حرارت دستگاه خشک کن را به راحتی تنظیم کرده و گوشت خشک تهیه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری در:

ثبت نظر جدید