خشک کردن گوجه فرنگی با روش کاربردی

برای مشاوره رایگان خرید دستگاهها تماس بگیرید.
خشک کردن گوجه فرنگی با روش کاربردی
  • ۱۴۰۱/۰۶/۱۷

تهیه ی غذاهای لذیذ ایرانی بدون گوجه فرنگی و رب گوجه امکان پذیر نیست. گوجه فرنگی منبع مناسبی برای تامین فسفر، مس ، پتاسیم و منگنز مورد نیاز بدن است.

در تهیه ی خورشت های ایرانی ، سوپ و انواع آبگوشت از گوجه فرنگی استفاده می شود. رستوران ها، آشپزهای حرفه ای و خانم هایی که به سلامت خود و اعضای خانواده علاقه مند هستند، ترجیح می دهند در پخت غذا به جای استفاده از مواد غذایی دارای نگهدارنده مانند رب های گوجه فرنگی صنعتی، از رب های خانگی،گوجه فرنگی های خشک شده و یا پودر گوجه فرنگی استفاده کنند. در سال های اخیر استفاده از پودر گوجه فرنگی، ادویه ی گوجه فرنگی و گوجه فرنگی خشک شده  به دلیل ارزش غذایی بالا و ایجاد طمع و رنگ بهتر در غذاها، تقاضای زیادی داشته است.

با ایمن الکترونیک همراه باشید تا در مورد شیوه های خشک کردن گوجه و همچنین استفاده از گوجه خشک شده بیشتر بدانید.

 

گوجه فرنگی

 

میوه قرمز رنگ و آبدار که در فصول گرم سال و یا مناطق گرمسیری رشد میکند. این میوه هم در کنار غذا مصرف میشود و هم در انواع سالاد و غذاها استفاده میشود. گوجه حاوی فسفر و مس است از طرفی حاوی مقدار زیادی لیکوپن است که برای پیشگیری از سرطان موثر میباشد.

 

گوجه

 

خشک کردن گوجه

 

همانطور که گفتیم گوجه فرنگی یک میوه فصلی است بنابراین برای استفاده از آن در فصل هایی که گوجه فرنگی رشد نمی کند از شیوه خشک کردن گوجه استفاده می کنند. گوجه خشک به دلیل اینکه آب آن تبخیر شده است مدت زمان بیشتری بدون فاسد شدن و از دست دادن مواد معدنی باقی می ماند معمولاً به افرادی که به دنبال سالم خوری هستند توصیه می شود به جای استفاده از رب از از گوجه خشک شده ویا پودر گوجه استفاده کنند در ادامه طرز تهیه گوجه فرنگی خشک شده را توضیح می دهیم.

 

گوجه فرنگی خشک

 

 

طرز تهیه گوجه فرنگی خشک شده

گوجه فرنگی خشک علاوه بر ارزش غذایی خود گوجه فرنگی به دلیل خشک شدن در مقابل آفتاب و جذب ویتامین D ، می تواند منبع مناسبی برای تامین انواع ویتامین ها و مواد معدنی به حساب آید. در شهرهای مختلف به روش های متفاوتی گوجه فرنگی را خشک کرده و به عنوان طمع دهنده در غذاها استفاده می کنند. ولی در حالت کلی می توان گفت برای تهیه ی گوجه فرنگی خشک به روش سنتی از گوجه های رسیده استفاده کنید، آن ها را به صورت اسلایس شده  و ورقه ورقه در مقابل آفتاب قرار دهید تا آب گوجه ها به تدریج خشک شود، می توانید مقداری نمک نیز به گوجه های در حال خشک اضافه کنید. در صورت امکان گوجه ها را هر چند وقت یک بار پشت و رو کنید تا هر دو طرف گوجه ها به یک اندازه خشک شوند. این کار باعث خوش فرم شدن گوجه های خشک شده نیز می شود.

 

پودر گوجه یا ادویه ی گوجه

 

پودر گوجه یا ادویه ی گوجه نیز یکی از چاشنی های پرطرفدار و یکی از مناسب ترین جایگزین ها برای رب گوجه فرنگی است. علاوه بر خشک کردن گوجه ها به صورت ورقه ای، می توان از گوجه های خشک شده برای تهیه ی پودر گوجه فرنگی نیز استفاده کرد. شما می توانید گوجه های رسیده را به روش سنتی و در مقابل تابش آفتاب و یا با استفاده از ماکروویو و دستگاه های میوه خشک کن خانگی و صنعتی خشک کنید. بعد از خشک شدن گوجه ها، آن ها را آسیاب کرده و در ظرف شیشه ای در بسته نگه داری کنید. مخلوط پودر گوجه و آب می تواند به عنوان طمع دهنده ی جدیدی در غذاهای شما مورد استفاده قرار گیرد. پیشنهاد می کنیم حتما این روش را در پخت غذا امتحان کنید.

 

پودر گوجه

 

قیمت پودر گوجه فرنگی در سال 1401

پودر گوجه فرنگی را می توانید به صورت آماده از عطاری ها و یا فروشگاه های مواد غذایی سراسر کشور تهیه کنید. قیمت این محصول از 100 هزار تومن به ازای هر کیلو شروع شده و تا 300 هزار تومن نیز فروخته می شود.

برای صرفه جویی در هزینه و به عنوان یک تفریح می توانید این بار پودر گوجه فرنگی را خودتان و در منزل تهیه کنید. در همین مقاله به روش های خشک کردن گوجه و طرز تهیه ی پودر گوجه فرنگی اشاره کرده ایم. می توانید از روش های گفته شده نیز استفاده کنید.

 

دستگاه گوجه خشک کن

 

طرز تهیه گوجه فرنگی خشک با دستگاه میوه خشک کن

شاید تصور کنید خشک کردن مواد غذایی به روش سنتی، بهترین روش خشک کردن میوه و سبزی باشد، ولی گاهی ممکن است به دلیل دمای بالا در خشک کردن محصول، ارزش غذایی آن کاهش یافته و همچنین رنگ و شکل ماده غذایی نیز تغییر کند. همچنین در تهیه ی  میوه و سبزی خشک شده به روش سنتی زمان زیادی صرف می شود. دستگاه میوه خشک کن  با فناوری ماکروویو، یکی از بهترین روش های فرآوری مواد غذایی است.  

یکی از بهترین راه ها برای تهیه ی میوه و سبزی خشک شده از جمله گوجه فرنگی خشک شده استفاده از همین دستگاه هاست. دستگاه میوه خشک کن ، به روشی کاملا بهداشتی و بدون استفاده از مواد نگه دارنده ، اقدام به خشک کردن میوه و سبزی در کوتاه ترین زمان ممکن می کنند.

دستگاه های خشک کن میوه و سبزی در مقیاس خانگی و صنعتی ساخته شده و مورد استفاده قرار می گیرند.

شما می توانید برای تهیه ی گوجه فرنگی خشک شده، پودر گوجه فرنگی، چیپس گوجه و .... از دستگاه میوه خشک کن استفاده کنید. کار با این دستگاه ها بسیار ساده بوده و پیچیدگی خاصی ندارد.

با استفاده از دستگاه میوه خشک کن می توانید در زمان و هزینه ی خود صرفه جویی کنید. همچنین اگر صاحب باغ و یا صیفی کار هستید، می توانید از فروش میوه و سبزی خشک شده نیز درآمد  کسب کنید.

خرید دستگاه میوه خشک کن

یکی از مزایای دستگاه میوه خشک کن شرکت ایمن الکترونیک باختران، کیفیت بالای دستگاه و ضمانت پس از فروش این کالا است. این دستگاه با برق شهری کار کرده و از امواج ماکروویو برای حفظ ارزش غذایی میوه و سبزیجات استفاده می کند.

با استفاده از دستگاه میوه خشک کن می توانید علاوه بر حفظ طمع واقعی میوه و سبزی، به حفظ ارزش غذایی آن نیز کمک کنید. حفظ  رنگ ، حفظ طمع، سرعت و یکنواختی فرآیند خشک کردن یک از بهترین ویژگی های دستگاه میوه خشک کن این شرکت می باشد.

 

 

 

اشتراک گذاری در:

ثبت نظر جدید