خشک کردن شلیل | توضیح کامل خشک کردن شلیل با خشک کن

برای مشاوره رایگان خرید دستگاهها تماس بگیرید.
خشک کردن شلیل | توضیح کامل خشک کردن شلیل با خشک کن
  • ۱۴۰۱/۰۵/۲۰

شلیل از جمله میوه های تابستانی و بسیار خوش طعم است. در نقاط مختلف ایران باغات تولید شلیل فراوانی وجود دارد. شلیل میوه ای شبیه به هلو است و مزه و طعم فوق العاده ای دارد. از جمله میوه هایی که میتوان آن را خشک کرد و خشک شده این میوه هم طعم خیلی خوبی دارد. برای خشک کردن شلیل هم میتوان از شیوه های سنتی استفاده کرد و هم از دستگاه های میوه خشک کن. با این مقاله از ایمن الکترونیک همراه باشید تا در مورد شیوه های خشک کردن شلیل صحبت کنیم.

 

روش خشک کردن شلیل

 

شلیل

 

شلیل میوه ای تابستانی و بومی آسیاست و در ایران هم تولید میشود. شلیل از خانواده هلو است و تفاوت آن با هلو نداشتن پرز است. این میوه در رنگ های زرد و نارنجی و قرمز وجود داردو آبدار و نرم است و یک هسته بزرگ در مرکز میوه وجود دارد.

شلیل حاوی ویتامین های سی و آ است. از طرفی پتاسیم و مواد مغذی دیگری دارد. این میوه منبعِ بسیار غنیِ بتاکاروتن است. بتاکاروتن با خاصیت آنتی‌اکسیدان بسیار نیرومندیِ که دارد با ارتقای سطح ایمنی بدن از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.

فیبر دیگر ترکیب موجود در این میوه است که سبب کاهش سرعت جذب برخی مواد مغذی بویژه قندها می‌شود و در عین حال میزان حساسیت به انسولین را نیز افزایش می‌دهد. مصرف شلیل می‌تواند در کنترل قندخون مؤثر باشد.

 

خواص شلیل

 

جلوگیری از سرطان

 

به دلیل داشتن بتاکاراتن شلیل از سرطان جلوگیری میکنید و به جوان سازی سلول ها کمک میکند.

 

رفع یبوست

شلیل فیبر بالایی دارد. این میزان فیبر به عملکرد دستگاه گوارش مخصوصا روده ها کمک زیادی میکند. مشکل یبوست با مصرف مرتب این میوه برطرف میشود.

 

بهبود سلامت قلب با شلیل

پتاسیمی که در این میوه وجود دارد باعث میشود تا قلبی سالم تر داشته باشید.

 

پوست صاف از خواص شلیل

ویتامین سی و ویتامین آ موجود در شلیل باعث صاف شدن و روشن شدن رنگ پوستتان میشود.

 

شلیل برای کاهش فشار خون

پتاسیم یک ماده معدنی است که سطح PH و فشار خون را در حد نرمالی نگه می دارد. فقدان پتاسیم می تواند باعث افزایش فشار خون شود که این می تواند برای افرادی که از فشار خون بالای مزمن رنج می برند، خطرناک باشد. شلیل منبع عالی پتاسیم است که می تواند به کاهش فشار خون در بدن کمک کند.

 

روش خشک کردن شلیل

شلیل میوه ای گوشتی و پر آب است بنابراین به هیچ عنوان توصیه نمیشود این میوه را درسته و به طور کامل خشک کنید. بهتر است میوه را برش داده و ورقه ای بکنید، هسته را جدا کنید و سپس خشک کنید.

 

خشک کردن با نور آفتاب

میوه را ببرید و به قطعات کوچک تر تقسیم کنید. روی سینی یا سطح صاف زیر نور آفتاب پهن کنید. دقت کنید که شلیل را قاچ کرده و به شش قسمت مساوی تقسیم کنید.

 

 خشک کردن شلیل

 

خشک کردن شلیل با دستگاه میوه خشک کن

در شیوه مدرن خشک کردن میوه ها، از دستگاه های خشک کن میتوان استفاده کرد. دستگاه های خشک کن فرایند خشک شدن میوه را سریع تر و کیفیت نهایی میوه خشک را بهتر میکنند. برای تولیدی های میوه خشک هم استفاده دستگاه های خشک کن صنعتی توصیه میشود.

در ادامه هم دستگاه هایی که میتوانید استفاده کنید و هم مدت زمان خشک شدن شلیل در دستگاه خشک کن را توضیح میدهیم.

دستگاه های میوه خشک کن کوچک و بزرگ مایکروویوی با استفاده از جریان برق محیط دستگاه را گرم میکنند. این دستگاه ها شلیل ها را یک دست و یکنواخت خشک میکنند.

 

خشک کردن شلیل با دستگاه خشک کن

 

چگونه از سیاه شدن شلیل جلوگیری کنیم؟

برای این کار میتوانید محلولی که حاوی اسکوربیک اسید است استفاده نمایید. یا اینکه میتوانید لز محلول آب با آبلیمو روی شلیل های برش خورده بزنید.

 

مدت زمان خشک شدن شلیل در دستگاه میوه خشک کن؟

با تنظیم دمای دستگاه روی 50 درجه سانتی گراد در مدت زمان 24 ساعت شلیل ها خشک میشوند. البته باید نظارت دقیقی بر روند خشک شدن میوه داشته باشید.

 

دستگاه های خشک کن مورد استفاده

شما میتوانید مجموعه دستگاه های میوه خشک کن شرکت ایمن الکترونیک باختران را در صفحه دستگاه خشک کن ببینید

اما پیشنهاد ما به شما:

دستگاه میوه خشک کن کابینتی MD-100 برای مصارف خانگی

 

میوه خشک کن

 

دستگاه خشک کن دو کابینه MD-1000 برای کارگاه های بزرگ تر میباشد.

 

دستگاه میوه خشک کن

 

همه دستگاه های کابینتی سینی های دوار دارند که به یکدست خشک شدن میوه و سبزی کمک زیادی میکند.

 

اشتراک گذاری در:

ثبت نظر جدید