خرید دستگاه میوه خشک کن : مزایا و معایب

برای مشاوره رایگان خرید دستگاهها تماس بگیرید.
خرید دستگاه میوه خشک کن : مزایا و معایب
  • ۱۴۰۱/۱۰/۲۶

 

واقعیت این است که بیشتر میوه ها، سبزیجات و مواد غذایی تازه عمدتاً از آب تشکیل شده است. برای حفظ آنها و فاسد نشدن ، امروزه از کنسرو و خشک کردن استفاده می کنند. اما گزینه اول اجازه نگهداری بیشتر ویتامین ها و مواد معدنی موجود در محصولات را نمی دهد و باید مواد نگهدارنده مخصوصی را اضافه کنیم که برای بدن نیز مفید نیستند. خشک کردن سبزیجات، میوه ها، انواع توت ها، قارچ ها و گیاهان یک جایگزین موفق سازگار با محیط زیست است. در این حالت، محصولات تمام مواد با ارزش را حفظ می کنند، هیچ افزودنی و نگهدارنده ای مورد بحث نیست، محصولات خشک برای مدت طولانی نگهداری می شوند و بافت منحصر به فردی پیدا می کنند و فشرده تر می شوند. برای خشک کردن از دستگاه های میوه خشک کن استفاده میشود. در این مقاله در مورد مزایا و معایب خرید دستگاه خشک کن صحبت میکنیم. با ایمن الکترونیک همراه باشید.

 

دستگاه خشک کن چگونه کار میکند ؟

دستگاه های خشک کن  مواد غذایی آب را از غذاهای طبیعی مانند میوه ها و سبزیجات حذف می کنند. این به نوبه خود از رشد آنزیم‌ها و باکتری‌ها جلوگیری می‌کند و غذا را حفظ می‌کند و در هزینه شما صرفه‌جویی می‌کند زیرا محصول قبل از خوردن آن فاسد نمی‌شود. این همچنین یک راه راحت برای نگه داشتن مواد مغذی به طور نامحدود برای میان وعده های آینده است.

 

مزایای خرید دستگاه خشک کن

باعث صرفه جویی در پول می شود.

 

یک دستگاه خشک کن، تغذیه سالم را تشویق می‌کند.

دستگاه خشک کن مواد غذایی می تواند از راه های مختلفی در هزینه شما صرفه جویی کند. می‌توانید از فرصت‌های فروش محدود در فروشگاه مواد غذایی استفاده کنید تا با خرید عمده در فصل و ارزان‌قیمت، محصولات خود را ذخیره کنید. دیگر نگران دور انداختن چیزها نخواهید بود زیرا قبل از اینکه بد شوند آنها را نخورده اید. غذاهای خشک شده تقریباً به سرعت غذاهای تازه فاسد نمی شوند.

 

طعم میوه ها شیرین تر است

فرآیند کم آبی، قند موجود در میوه ها را تشدید می کند تا طعم شیرین تری داشته باشند، حتی اگر واقعاً اینطور نیست. میوه‌ها برای خشک شدن مفید هستند و ساده‌ترین گروه غذایی برای شروع در هنگام یادگیری نحوه استفاده از دستگاه خشک کن هستند، زیرا آنها رطوبت بیشتری نسبت به سایر غذاها ذخیره می‌کنند، بنابراین به راحتی خشک می‌شوند. میوه های خوب برای شروع عبارتند از سیب، زردآلو، هلو، گلابی، توت و گیلاس.

 

میان وعده های سالم و راحت

می توانید میان وعده های سالم و مغذی مانند گوشت گاو و میوه های خشک درست کنید تا در برنامه غذایی خود قرار دهید. وقتی به کمپینگ یا حتی سینما می روید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک کیسه تنقلات خانگی بردارید و آن را در کیف خود قرار دهید. غذاهای کم آب به خوبی سفر می کنند. مقداری را با خود در ماشین حمل کنید تا به شما کمک کند هنگام گرسنگی از رستوران های فست فود عبور کنید و به غذاهای سالم و مغذی بچسبید.

 

معایب خرید دستگاه خشک کن

خشک کردن به طور کامل

اگر میخواهید غذایی خشک شود باید سریع و به موقع این کار را انجام دهید. به یاد داشته باشید که غذاهای تازه "زنده" و فعال هستند. آنزیم ها به هوا و عوامل دیگر واکنش نشان می دهند. سبزیجات را باید مستقیماً از باغچه بلانچ، خنک و خشک کرد. میوه ها باید در اسرع وقت پس از برداشت خشک شوند تا بهترین طعم را داشته باشند. اگر در میانه روند متوقف شوید، کپک ها و سایر ارگانیسم های باکتریایی را نیز دعوت می کنید تا رشد کنند. هنگام استفاده از دستگاه خشک کن مواد غذایی، همیشه کاری را به موقع انجام دهید.

 

ویتامین A و C را کاهش می دهد

یکی از جنبه‌های منفی خشک کردن  مواد غذایی این است که مقداری از ویتامین A و C موجود در میوه‌ها و سبزیجات را کاهش می‌دهند. این اتفاق در طول فرآیند خشک شدن رخ می دهد و نمی توان از آن اجتناب کرد. تکنیک هایی مانند قرار دادن میوه ها در معرض گوگرد قبل از خشک شدن وجود دارد که برای مقابله با این هدر رفت ایجاد شده است.

 

تنظیم به طعم و ظاهر

اگر در خوردن غذاهای خشک، تازه وارد هستید، این ممکن است بزرگترین مانع شما برای غلبه بر آن باشد. غذاهایی که در خانه خشک می‌کنید، طعم متفاوت خود را دارند و کمی متفاوت از غذاهای خشکی هستند که از فروشگاه خریداری می‌کنید. سیب‌ها ممکن است تیره‌تر به نظر برسند و شیرینی زیاد آن ممکن است در اولین لقمه غافلگیرکننده باشد. با این حال، بسیاری از دارندگان خشک کن مواد غذایی در واقع ظاهر و طعم غذاهای خانگی را در مقایسه با فروشگاه‌ها ترجیح می‌دهند.

 

اشتراک گذاری در:

ثبت نظر جدید