آموزش خشک کردن پرتقال در میوه خشک کن

برای مشاوره رایگان خرید دستگاهها تماس بگیرید.
آموزش خشک کردن پرتقال در میوه خشک کن
  • ۱۴۰۱/۱۱/۲۶

پرتقال از میوه هایی است که به دلیل طعم خوشمزه و فواید بسیار زیاد، همواره مورد استفاده قرار می گیرد. این میوه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و ویتامین C فراوان، برای افراد سرماخورده بسیار توصیه می شود و حتی به آن میوه سرماخوردگی نیز گفته می شود. پرتقال یکی از میوه های فصلی ایران است که در پاییز یافت می شود. البته برای باقی فصل ها نیز در سردخانه نگهداری می شود. اما برخی افراد برای افزایش مدت زمان نگهداری آن را خشک می کنند. پرتقال خشک علاوه بر طعم خاص و خوشمزه فواید بسیار زیادی نیز دارد به همین دلیل یکی از محبوب ترین انواع میوه های خشک می باشد. روش های مختلفی برای خشک کردن پرتقال وجود دارد که رایج ترین و بهترین روش استفاده از دستگاه خشک کن است. با ما همراه باشید تا در ادامه شما را به طور کامل با نحوه خشک کردن پرتقال در میوه خشک کن آشنا کنیم.

 

روش های خشک کردن پرتقال بدون تلخی

برای خشک کردن پرتقال از روش های مختلفی می توان استفاده کرد که در ادامه به شما 4 روش از آن ها را معرفی کرده ایم :

  1. خشک کردن پرتقال در معرض نور خورشید : در این روش سنتی، پرتقال ها را برش داده و بر روی یک سینی تمیز می چینند. سپس یک توری تمیز بر روی آن ها کشیده و در معرض نور خورشید قرار می دهند. مدت زمان خشک کردن پرتقال در این روش 7 تا 10 روز می باشد.
  2. خشک کردن پرتقال بر روی شوفاژ : در این روش نیز پرتقال ها را پس از برش بر روی یک سینی می چینند و بر روی بخاری یا شوفاژ قرار می دهند. مدت زمان لازم برای خشک شدن پرتقال ها در این روش نیز 1 تا 3 روز می باشد.
  3. خشک کردن پرتقال در فر : برای خشک کردن پرتقال با استفاده از فر ابتدا باید پرتقال ها را برش دهید. سپس بر روی سینی فر، کاغذ روغنی قرار داده و اسلایس ها را بر روی آن بچینید. فر را از قبل بر روی 51 الی 71 درجه سانتیگراد قرار دهید. در آخر نیز سینی را داخل فر گذاشته و هر یک ساعت یک بار آن ها را بررسی کنید. مدت زمان لازم برای خشک کردن در این روش نیز 1 تا 3 ساعت می باشد.
  4. خشک کردن پرتقال با دستگاه : امروزه دستگاه های میوه خشک کن کار را برای خشک کردن پرتقال ها بسیار آسان کرده اند. با استفاده از این دستگاه ها می توان حجم بسیار زیادی از پرتقال ها را در مدت زمان کوتاه تری نسبت به روش های سنتی خشک کرد. در ادامه نحوه خشک کردن پرتقال در میوه خشک کن را به شما آموزش خواهیم داد.

 

خشک کردن پرتقال در میوه خشک کن

استفاده از دستگاه های خشک کن میوه بهترین روش خشک کردن پرتقال می باشد. با ساخت دستگاه های میوه خشک کن نه تنها رنگ و طعم میوه ها تغییری نمی کند، بلکه کسب و کارهای کوچک و بزرگ بسیاری با استفاده از آن ها ایجاد شده است. برای خشک کردن پرتقال در میوه خشک کن کافیست مراحل زیر را طی کنید :

  1. پرتقال های سالم را جدا کرده و به خوبی بشویید. به هر اندازه میوه ها سالم و کمی سفت باشند چیپس میوه تولید شده کیفیت بالاتری خواهد داشت.
  2. با استفاده از چاقو، اسلایسرهای دستی یا برقی پرتقال ها را در اندازه های دلخواه برش بزنید. توجه داشته باشید که ضخامت مناسب برای این اسلایس ها بین 6 تا 8 میلی متر است و بیشتر از این مقدار سبب می شود که میوه ها به درستی خشک نشوند.
  3. برای از بین بردن تلخی پرتقال ها از شهد و افزودنی های مجاز مجاز استفاده کنید.
  4. دمای دستگاه را براساس مکانیزم دستگاه تنظیم کنید.
  5. اسلایس های پرتقال را روی سینی دستگاه بچینید و در دستگاه قرار دهید.
  6. هر چند ساعت یک بار به میوه ها سر بزنید تا بیش از حد خشک نشود. همچنین باید یک بار آن ها را زیر و رو کنید تا تمام قسمت ها به یک اندازه خشک شوند.

 

خرید دستگاه خشک کن پرتقال

خشک کردن پرتقال در میوه خشک کن با استفاده از سه نوع دستگاه خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی صورت می گیرد. این سه نوع دستگاه ظرفیت، سرعت و قیمت های متفاوتی دارند. از دستگاه های خانگی همانطور که از نامش مشخص است برای مصارف خانگی، از دستگاه های نیمه صنعتی برای کارگاه های تولیدی کوچک و از دستگاه های صنعتی نیز برای کارخانه ها استفاده می کنند. بنابراین در هنگام خرید حتما کاربرد دستگاه و ظرفیت مورد نیاز خود را بررسی کنید. سپس اقدام به خرید آن از شرکت ها و مراکز معتبر کنید.

 

سوالات متداول

اشتراک گذاری در:

ثبت نظر جدید