پنج خاصیت میوه خشک و تاثیر میوه خشک بر سلامتی

برای مشاوره رایگان خرید دستگاهها تماس بگیرید.
پنج خاصیت میوه خشک و تاثیر میوه خشک بر سلامتی
  • ۱۴۰۱/۱۰/۲۱

میوه خشک به تنقلاتی گفته میشود که از خشک شدن و تبخیر آب میوه های طبیعی ساخته میشوند. میوه خشک ها به دلیل طبیعی بود و نداشتن قند های مصنوعی یکی از خوراکی های بسیار سالم هستند. میوه خشک شده چون آب کمی دارد، مدت زمانی طولانی بدون فاسد شدن، قابل استفاده است. در این مقاله به 5 خاصیت میوه خشک شده و تاثیر آن بر سلامتی خواهیم نوشت. همچنین از تاثیر میوه خشک برای چاقی و لاغری مینویسیم و فوایدی که این میان وعده خوشمزه برای کودکان دارد. با شرکت ایمن الکترونیک، تولید کننده دستگاه های خشک کن میوه و سبزی جات همراه باشید.

 

خواص میوه خشک شده

 

خواص میوه خشک

تامین املاح و ویتامین های بدن

اولین و مهم ترین دلیلی که میوه خشک میخوریم، تامین املاح و مواد معدنی و ویتامین های بدن است. میوه ها سرشار از ویتامین ها و مواد ضروری برای بدن هستند وقتی همین میوه ها خشک میشوند (به روش صحیح) مواد معدنی و ویتامین های خود را حفظ میکنند. آهن، منزیم و پتاسیم از جمله مواد معدنی مهمی هستند که در میوه های خشک شده وجود دارند. زردآلوی خشک شده منبع مناسبی برای تامین آهن است. کشمش (انگور خشک شده) دارای مقادیری پتاسیم است. مرکبات خشک شده حاوی ویتامین ث هستند.

 

تامین فیبر مورد نیاز برای دستگاه گوارش

میوه های خشک شده منبع غنی فیبر برای دستگاه گوارش هستند. همانطور که میدانید فیبر یکی از ضروری ترین مواد غذایی برای دستگاه گوارش است. این ماده به روده ها کمک میکند تا عملکرد بهتری داشته باشند. منابع غنی فیبر میوه ها و سبزی ها هستند. خوشبختانه فیبر در فرایند خشک شدن از بین نمیرود. پس شما در هر فصلی میتوانید از فیبر موجود در میوه های خشک شده استفاده کنید. برای افرادی مشکل یبوست دارند، استفاده مداوم از میوه های خشک شده توصیه میشود. فیبرموجود در این میوه ها برای بدن بسیار مفید است.

 

خواص میوه خشک شده

 

پیشگیری و بهبود فشار خون

در افرادی که مشکل فشار خون بالا دارند یا برای کسانی که میخواهند از فشر خون بالا جلوگیری کنند استفاده مداوم از میوه ها بخصوص میوه خشک شده میتواند موجب تنظیم و یا پیشگیری از فشار خون بالا شود. برگه زردآلو بدلیل داشتن پتاسیم به بهبود فشار خون و تنظیم آن کمک میکند.

 

کنترل دیابت

یکی دیگر از خواص میوه های خشک شده به کنترل دیابت برمیگردد. میوه های خشک بیشتر از میوه های تازه قند دارند اما قند این خشکبار برای افراد دیابتی کم ضرر است و برخی از میوه خشک ها مانند توت خشک میتوانند جایگزین حبه قند در کنار چای شوند.برخی افراد هم به دلایل ژنتیکی احتمال ابتلا به دیابت بالایی دارند. برای این اشخاص بهتر است به استفاده از شیرینی ها از میوه خشک ها به عنوان میان وعده استفاده کنند تا قند دریافتی شان را کنترل نمایند.

 

افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن با مصرف میوه خشک

میوه های خشک شده از جمله مرکبات خشک شده حاوی ویتامین C (ویتامین سی) هستند. در نتیجه مصرف مداوم این میوه های خشک به تامین ویتامین سی بدن کمک کرده و سیستم ایمنی بدن را قوی تر میکند. این مورد برای کودکان از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که کودکان به جای مصرف شیرینی جات صنعتی، میتوانند میوه خشک بخورند و مواد مورد نیاز بدنشان را در سنین رشد تامین نمایند.

 

خواص میوه خشک شده

 

خواص میوه خشک برای کودکان

بدن کودکان برای رشد نیاز مواد معدنی و ویتامین های زیادی دارد. توجه به تغذیه کودکان ضروری است. معمولا کودکان مواد غذایی شیرین مانند کیک و بیسکوییت را به عنوان میان وعده مصرف میکنند اما این مواد غذایی تقریبا فاقد ارزش غذایی هستند و فقط کودکان را سیر میکنند. بهتر است به جای تنقلات ناسالم، از میوه خشک برای کودکان استفاده کرد.میوه خشک مخلوط بخش زیادی از املاح و ویتامین ها را تامین میکند و بدن کودکان را قوی تر میکند. برگه زردآلو آهن و کلسیم دارد؛ آلو مقدار زیادی پتاسیم دارد و پرتغال خشک ویتامین سی دارد.

 

دستگاه میوه خشک کن

 

کلام آخر

برای تهیه میوه خشک شما هم میتوانید میوه های خشک شده را از بازار تهیه نمایید و هم اینکه با خرید دستگاه خشک کن مایکروویوی کوچک در خانه میوه ها را با کیفیت بالا خشک کنید. شرکت ایمن الکترونیک تولیدکننده دستگاه های خشک ن میوه است که این دستگاه ها ابعاد مختلفی دارند و اندازه های کوچک تر را میتوان در خانه به آسانی استفاده کرد.

اشتراک گذاری در:

ثبت نظر جدید